ТЕМА

ГРУЗИНСЬК0-АМЕРИКАНСЬКО-УКРАЇНСЬКА ПРАВОВА ВАКХАНАЛІЯ

19 апреля 2016 | 08:13 , Н.В., співробітник національної поліції, для ТЕМИ

распечатать        комментарии [3]       добавить в

Останнім часом у суспільства виникає дедалі більше запитань щодо реформи поліції, яку проводять й всіляко піарять міністр внутрішніх справ Арсен Аваков та грузинська «реформаторка»-очільниця поліції Хатія Деканоїдзе. Спробуємо пролити світло на цей непрозорий процес. Нижче – про те, як персональні дані працівників МВС отримує бозна хто, як визначають склад атестаційних комісій й «керують» результатами тестування працівники ніде не згаданого ІСІТАР...


 

 

Розпочинається атестування з доручення Голови Національної поліції України Деканоїдзе про проведення атестування в певній області. Нагадуємо: процедуру атестування проведено в м. Києві, Київській,

Хмельницькій, Волинській, Рівненській, Миколаївській та Одеській областях. Після цього начальником Головного управління Національної поліції в області видається наказ про проведення атестування поліцейських, які працюють в указаному Головному управлінні. При цьому слід наголосити, що видання

наказу обумовлюється ст. 57 Закону України «Про національну поліцію» та положеннями Інструкції про порядок проведення атестування поліцейських, затвердженої наказом МВС України від 17.11.2015. Разом з тим, слід зазначити, що у вказаному Законі України та Інструкції міститься чіткий перелік випадків, у яких проводиться атестування поліцейського, а саме:

1)при призначенні на вищу посаду, якщо заміщення цієї посади здійснюється без проведення конкурсу;

2) для вирішення питання про переміщення на нижчу посаду через службову невідповідність;

3) для вирішення питання про звільнення зі служби в поліції через службову невідповідність.

Ураховуючи те, що масовий перехід працівників поліції на вищі чи нижчі посади не планувався, проведення їх атестування вже є таким, що відбулося та відбувається з порушенням норм законодавства України, яке розроблялося самим же МВС України та Національною поліцією України. І це лише початок

порушень...

Ідемо далі. Після видання зазначеного вище наказу начальника ГУНП в області, до Києва викликають керівництво ГУІРШ в області та начальників кадрового, логістичного підрозділів та підрозділу інформаційного забезпечення. З указаними керівниками проводить інструктаж керівництво

Департаменту кадрового забезпечення Національної поліції України, після чого їх відправляють в Центр рекрутингу Національної поліції України, який розміщується за адресою м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 54. Тут потрібно зазначити, що на сьогодні не існує жодного правового документу,

який би унормовував діяльність вказаного підрозділу, тобто він здійснює свою діяльність поза межами правового поля.

Як нам вдалося з'ясувати, на даний час в приміщеннях зазначеного Центру (у яких раніше розміщувалося ДАІ м. Києва) працюють представники програми ІСІТАР (заснована Департаментом юстиції США), керівництво якими здійснює Тамара Сліпець. При цьому ніяких нормативних документів щодо розміщення вказаних осіб у приміщеннях, які є на балансі МВС, не існує.

В Центрі рекрутингу представники ІСІТАР інструктують представників ГУНП в області, що потрібно зробити для проведення атестації. Зокрема, знайти приміщення, забезпечити наявність в них столів, стільців, комп'ютерів для проведення тестування, та для проведення співбесід. При цьому на питання,

де все це знайти, відповідають «придумайте», що, звичайно ж, відповідає новим гаслам «жити по-чесному››.

Для підготовки атестування до області, де проводиться вказана процедура, ІСІТАР направляє своїх представників - декількох хлопців та дівчат, які невідомо на яких підставах здійснюють програмування комп’ютерів для тестування та взагалі керують процесом атестування. Також ними здійснюється відбір членів комісій.

Зупинимося детальніше на процесі відбору членів комісій для проведення атестування. Цей процес взагалі є закритим і непрозорим, що викликає, до речі, багато нарікань від громадських активістів та представників громадських організацій. Інструкцією про порядок проведення атестування поліцейських передбачено, що кандидати з числа народних депутатів України, працівників МВС, громадських, правозахисних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, громадськості та засобів масової інформації включаються до складу атестаційних комісій за пропозиціями, які були отримані після розміщення відповідних оголошень на офіційних сайтах МВС чи органів поліції. В реальності представники ІСІТАР

скидають посилання підрозділу зі зв”язків із громадськістю на веб-форму, що розміщується на сайті на декілька днів. Хто встигає заповнити форму - того, можливо, будуть розглядати в якості кандидата до атестаційної комісії. За якими критеріями ІСІТАР відбирає кандидатів (а це роблять саме представники вказаної програми) наразі нікому не відомо.

Список відібраних кандидатів знову ж таки ІСІТАР надає начальнику ГУНП в області для включения їх до наказу про створення атестаційних комісій. Таким чином, до складу вказаних комісій потрапляють невідомі люди, які невідомо на яких підставах та керуючись незрозумілими критеріями здійснюють потім оцінку працівників поліції. Ми думаємо, що це буде цікаво дізнатися громадським активістам, які не потрапили до списку атестаційних комісій та працівникам поліції, щодо яких комісії прийняли рішення про

звільнення у зв'язку зі службовою невідповідністю. Адже у зв”язку з такими підходами до відбору членів атестаційних комісій виникає питання щодо їх об’єктивності.

Крім того, підрозділом кадрового забезпечення ГУНП в області готується в форматі «Ексель» база даних працівників поліції, яка містить зокрема, персональні дані співробітників, такі як прізвище, ім”я, по батькові, посада, номер паспорта, номер ідентифікаційного коду, дата народження тощо. Ця база електронною поштою (!) надсилається представниками ІСІТАР. Таким чином можна констатувати, що персональні дані працівників поліції потрапляють у незрозумілі руки та, згодом, можуть опинитися у

відкритому доступі. Також виникає питання, як зазначене корелюється з вимогами Закону України «Про захист персональних даних».

На основі зазначеної бази представники ІСІТАР здійснюють відбір та розподіл працівників поліції на проходження тестування та співбесід. Тобто, до ГУНП в області знову ж таки електронною поштою кожного дня представниками ІСІТАР надсилають списки працівників, яких запрошено на

тестування та співбесіду. За якими критеріями здійснюється розподіл за часом, групами та комісіями - невідомо.

Слід також зупинитися на тестах, які проходять працівники поліції. Відповідно до Інструкції про порядок проведення атестування поліцейських, кожен поліцейський проходить тестування на знання законодавчої бази (професійний тест) та тестування на загальні здібності. Крім того, керівництво проходить тест на благонадійність. Виникає питання щодо сертифікації та визнання цих тестів в Україні, адже їхні результати впливають на долю поліцейського - як його оцінить атестаційна комісія за результатами тестування та чи матиме він право на апеляцію, якщо результат співбесіди буде негативний.

Після проведення тестування працівники підрозділу кадрового забезпечення ГУНП в області передають підготовлені атестаційні листи на всіх працівників ГУНП групі представників ІСІТАР, які готують їх до розгляду атестаційними комісіями. Що цікаво: в пресі та соціальних мережах члени атестаційних комісій публікували своє невдоволення та підозри в тому, що при формуванні списків на очні та заочні співбесіди працівники кадрових підрозділів намагаються приховати в списках заочників одіозних працівників.

Проте, списки на очні та заочні співбесіди знову ж таки формує ІСІТАР та надсилає їх до ГУНП в області для підготовки до передачі відповідних матеріалів атестаційним комісіям, тому вказані питання потрібно задавати представникам цієї програми, а також керівництву Департаменту кадрового забезпечення Національної поліції України, яке здійснює координацію атестації з програмою ІСІТАР.

Крім того, на сайтах ГУНП в областях, де проводилося атестування, розміщувалися посилання на веб-форму, де всі бажаючі могли залишити інформацію про неправомірні дії працівників поліції. Зазначена інформація, як декларувало керівництво МВС та Голова Національної поліції України, в повному обсязі повинна була передаватися членам атестаційних комісій. Проте, в нас є інформація, що насправді представники ІСІТАР не надавали інформацію щодо поліцейських, які повинні були пройти атестування. Крім того, більшість інформації, яка надавалася через вказану веб-форму мала анонімний та неперевірений характер, проте ніхто її не перевіряв і на її основі члени атестаційних комісій виносили рішення, виріщуючи долю працівників.

Разом з тим, за свідченням членів атестаційних комісій, як представників громадськості так і представників поліції, які входили до їх складу, по деяким працівникам поліції надавалися вказівки - залишити в посаді або ж звільнити з органів поліції. При цьому громадським активістам та секретарям комісії, якими були патрульні поліцейські, такі вказівки давалися представниками ІСІТАР, а представникам Національної поліції України, які були головами та членами комісій - вказівки надавалися керівництвом Національної поліції України та керівництвом Департаменту кадрового забезпечення Національної поліції України. Зазначене також підтверджується тим, що серед працівників поліції, які успішно пройшли співбесіду, були одіозні фігури, щодо яких було достатньо інформації про їх причетність до протиправних та корупційних дій.

Зазначене вище дозволяє зробити висновок, що незважаючи на запевнення керівництва МВС та Національної поліції України про ніби-то незалежність атестаційних комісій, їхні рішення були контрольовані та зрежисовані. Крім того, існують підстави вважати наявність змови між керівництвом Департаменту кадрового забезпечення Національної поліції України та окремими представниками програми ІСІТАР з метою отримання неправомірної вигоди шляхом впливу на рішення атестаційних комісій з метою проходження атестації «потрібними» поліцейськими.



комментарии [3]

20.04.2016 21:10     Друг Тысячи уволеных людей у которых есть семьи.Много профессионалов во всех службах милиции. За копейки годами работали,ждали что когда-то будет лучше. Пришли конченые придурки в руководство МВД. Люди неужели вы не видите что они просто больные? Аваков,Згуладзе,Декакаидзе,они вообще не соображают что творят. Уверен что чемоданы они уже собрали. И тот кто хвалит эту реформу полный идиот.
19.04.2016 12:43     Привратник Автор! Где про тех, кто комплектует кадры, про тех, кто все решает, какие бы конкурсы не проводили? Допустим! Прошел я по конкурсу, и даже на должность назначили.Что мешает доблестным представителям кадрового центрального, регионального аппаратов, которые в системе чуть ли ни с времен совковых ухитрились усидеть в должности,освободиться от неугодного сотрудника во время очередной либо внеочередной аттестации? Способов избавиться от "чужака" масса, примеров тоже. Короче! Если начинать люстрацию, то впервую очередь с тех, кто комплектует кадры. Кстати,в этой структуре истоки коррупции во всей системе МВД и полиции.
19.04.2016 12:28     Натка Сегодня в кулуарах ВР услышала от одного из депутатов, что Луценко неплохо справлялся с обязанностями Министра МВД. Это же надо такое ляпнуть.Ещё один депутат заявил, что Аваков успешен на посту Министра. Как успешное управление проведение реформ.Давайте признаем, что реформы, выразившиеся в переименованиии милиции в полицию, переодевании и оснащении сотрудников в форму из заграничных складов и увеличении зарплат, проводят представители иностранных государств, под кураторством посла США. Участие Авакова в этой реформе, как правило, заканчивается скандалом, вроде приобретения рюкзаков. Главное, что мы должны констатировать, реформы не оказали никакого положительного влияния на борьбу с преступностью, в том числе на раскрываемость преступлений.
Комментировать статью
Автор*:
Текст*:
Доступно для ввода 800 символов
Проверка*:
 

также читайте

Загрузка...

по теме

Александр Шепелев: «Я лично выводил для Турчинова миллионы долларов в оффшоры»

22. 03. 2017 | 01:18 , Олег Ельцов, ТЕМА

Александр Шепелев вошел в парламент в 2006-м в составе БЮТ, являлся членом банковского Комитета. Весной 2011 года перешел во фракцию ПР, из которой неожиданно вышел в декабре 2011-го. Шепелев был одним из самых непубличных народных депутатов. Страна вспоминала о нем исключительно в контексте нерасследованных скандалов. Расхищение миллионных сумм, заказы на убийства, сотрудничество с ФСБ... В его биографии - невероятная история с таинственным побегом из Лукьяновского СИЗО, затем депортация из Венгрии в Россию. В Москве он долгое время провел под арестом, а потом вдруг вышел на свободу, и по запросу Украины выдавать его не хотят. Месяц назад Шепелев изменил своей непубличности и с завидной регулярностью обличает власть на собственном ютюб-канале. Причем, не щадит ни представителей ушедшей власти, ни нынешней. Народ оценил его откровения: счет просмотров идет на десятки тысяч.

фототема (архивное фото)

© фото: Павел ПАЩЕНКО

Басаев. Февраль 1997 года.

   
новости   |   архив   |   фототема   |   редакция   |   RSS

© 2005 - 2007 «ТЕМА»
Перепечатка материалов в полном и сокращенном виде - только с письменного разрешения.
Для интернет-изданий - без ограничений при обязательном условии: указание имени и адреса нашего ресурса (гиперссылка).

Код нашей кнопки:

  Rambler's Top100