ТЕМА

Сергій Рахманін: «Виробництво порохів потрібне негайно. У нас їх взагалі немає»

21 декабря 2023 | 18:52

Українська економіка не перейде на воєнні рейки в традиційному розумінні — держава просто не має таких спроможностей, вважає народний депутат від партії «Голос», член парламентського комітету з питань нацбезпеки, оборони та розвідки Сергій Рахманін.


«Якщо ми уявляємо собі варіанти переходу економіки на воєнні рейки на кшталт Другої світової війни: три зміни (на заводі. — Ред.), 24/7; підприємство, яке виробляло бляшанки для консервів, починає виготовляти міни, — цього не буде. Можливості й спроможності нашого оборонно-промислового комплексу дещо завищені в суспільній уяві.

На превеликий жаль, починаючи з 1991 року, коли взяли так званий курс на конверсію, ми втрачали виробництво, технології, кваліфіковані кадри, досвід, традиції. І зараз навіть якщо примусити всіх працювати в 10 змін, це все одно що зібрати 9 вагітних жінок, а дитина все одно не народиться за місяць. Нам дуже бракує кваліфікованих кадрів, критичних матеріалів, обладнання, технологій, багато чого іншого», — зазначає Рахманін.

На його думку, перехід на воєнні рейки почали ще у 2022 році, щоправда, неквапом. А багато речей вимагають негайної структурної, фінансової, організаційної перебудови.

«Тут я погоджуюся з паном Марченком, 2024 рік буде суттєво відрізнятися від 2023-го. Пріоритизація і вимоги до промисловості будуть дещо інші, тому що абсолютно очевидно, що обсяги фінансової, військово-технічної допомоги малітимуть. Питання в тому, наскільки тривалими будуть паузи і наскільки зменшиться кількість і якість тих виробів і фінансових сум, які нам будуть передавати, але те, що нам доведеться покладатися на себе більше, ніж до цього, це абсолютно очевидно», — вважає нардеп. 

«Є певні речі, які треба робити негайно. Їх потрібно було робити вчора, але їх треба робити зараз. Як, наприклад, виробництво порохів. У нас їх узагалі немає, а вони потрібні. З вибуховими речовинами все погано: у нас немає власного тротилу, гексогену, виробництва нітроцелюлози і ще багато чого. Чому немає? Є мільйон об'єктивних причин. Чи це причина для того, щоб не робити? Ні. І тому від певних речей треба буде відмовлятися, а на певних речах треба буде концентруватися», — додає член оборонного комітету ВР.

На його думку, уряд разом з військовими має визначитися, чим варто пожертвувати заради виробництва того, без чого сектор безпеки і Сили оборони працювати не можуть. І залучати різні фінансові, організаційні, технічні інструменти. 

«Наприклад, якщо в нас на якомусь критично важливому для системи оборони виробництві потрібні кваліфіковані кадри, їх треба залучати. Можливо, навіть за допомогою інструментів мобілізації. Де логіка в тому, що, наприклад, фаховий кваліфікований фрезерувальник чи токар, слюсар, технолог буде працювати кулеметником. Це теж важлива функція, але, напевно, він користі для держави, для її безпеки й оборони принесе набагато більше, виконуючи свої фахові функції на критично важливому підприємстві. Узагалі, тут дуже багато про що треба говорити, але зрозуміло, що треба буде структурно, фінансово й організаційно перебудовувати дуже багато речей», — резюмував нардеп.



Комментировать статью
Автор*:
Текст*:
Доступно для ввода 800 символов
Проверка*:
 

также читайте

по теме

Термін запкску метро на Виноградар посунули ще на 4 місяці - до травня 2027-го-

05. 12. 2024 | 09:35

Днями перспектива завершення будівництва метро на Виноградар ще трішки віддалилася від мешканців цього житлового масиву, хоча їм і не звикати. КП “Київський метрополітен” з обраним в серпні підрядником прокладання нової гілки підземки – ТОВ «Група компаній «Автострада» – узгодили продовження термінів виконання робіт на чотири місяці – до травня 2027 року. Але наразі робота кипить, про що підрядник (належить Максиму Шкілю – помічнику депутата Верховної Ради від Партії регіонів та, за інформацією ЗМІ, куму екс-міністра інфраструктури Володимира Омеляна) регулярно звітує у своїх яскравих фотозвітах. Сенс в цьому є, адже треба “відпрацьовувати” великий кредит довіри: столична влада руками метрополітенівців віддала цій компанії майже 14-міяльрдне замовлення без конкурсу, оскільки через “грамотно прописані” тендерні умови ніхто більше не зміг взяти в ньому участі. До речі, вартість будівництва цієї гілки метро, схоже, зростає не зовсім “на пустому місці” – зокрема, через щільну житлову забудову Виноградара, буде споруджуватись не звичайний, а двоярусний тунель, по якому потяги курсуватимуть один над одним.

фототема (архивное фото)

© фото: Олег Ельцов

Папа, кто такой Ленин?

   
новости   |   архив   |   фототема   |   редакция   |   RSS

© 2005 - 2007 «ТЕМА»
Перепечатка материалов в полном и сокращенном виде - только с письменного разрешения.
Для интернет-изданий - без ограничений при обязательном условии: указание имени и адреса нашего ресурса (гиперссылка).

Код нашей кнопки: