ТЕМА

Проти Васадзе виступили 60 підприємств

22 июня 2005 | 09:45

До Комітету ВР з питань фінансів і банківської діяльності спрямовано листа, автори якого 60 українських підприємств, які виступають проти змін до закону, поданого урядом 13 квітня 2005 року: "Про внесення змін до Митного тарифу України" (реєстраційний №7354) і який можуть проголосовати вже цього тиждня. У проекті передбачається встановлення нульової ставки ввізного мита на деякі види комплектуючих виробів та майже всі запасні частини для автомобільної техніки. До цього переліку входить вся номенклатура, що виробляється підприємствами України. Реально запропоновані зміни грають на руку одному гравцеві: Таріелу Васадзе, що контролює АвтоЗАЗ й має щороку мільярдний прибуток.


До Вас звертаються по допомогу і підтримку трудові колективи, виробники широкої гами автотракторного устаткування. Продукція наших заводів поставляється на провідні підприємства України: ЗАТ ЗАЗ м.Запорожжя, КрАЗ м.Кременчук, АТ Мелитопольський моторний завод, ВАТ Луцький автоскладальний завод, Херсонський автоскладальний завод Анто-Рус і інші автоскладальні заводи, у тому числі сільгоспмашинобудування.

Нашою загальною концепцією є постійне нарощування обсягів виробництва і неухильне поліпшення соціальних умов працівників. Потужностей наших заводів вистачає з надлишком для українських автоскладальних підприємств, йде модернізація виробництва, розширення номенклатури і неухильне підвищення якості продукції, що випускається.

Однак останнім часом намітилася негативна тенденція по витисненню вітчизняного товаровиробника з внутрішнього товарного ринку.

Так, згідно Закону України №535/97-ВР від 19.09.1997р. Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні підприємства, що підпадають під чинність даного закону, насамперед ЗАТ ЗАЗ, одержували наступні пільги і преференції:

  • звільнення від сплати ввізного мита при ввозі товарів на Україну;
  • звільнення від сплати податку на землю;
  • звільнення від оподатковування операцій по ПДВ при ввезенні товарів в Україну;

  • оподатковування ПДВ по нульовій ставці операцій із продажу автомобілів (при цьому необхідно було зареєструвати в КМУ інвестпрограму, яка передбачає доведення ступеня локалізації не менш 70% протягом 10 років від початку реалізації даної програми.

Постановою КМУ №253 від 02.03.1998р. був затверджений Порядок визначення ступеня локалізації виробництва підприємствами складових частин автомобілів.

Крім цього, Постановою КМУ №362 від 24.03.1998р. була затверджена Інвестиційна програма ЗАТ ЗАЗ, у якій відбите, що підприємство повинне проводити локалізацію виробництва в Україні складових частин автомобілів за графіком:

Рік реалізації програми

1998

1999

2000

2001

2002

2003

2004

2005

2006

2007

Відсоток ступеня локалізації

20

24

28

35

45

50

60

65

70

70

Багато наших підприємств-суміжників резонно розраховували на плідне співробітництво по постачанню комплектуючих виробів на конвеєр ЗАЗа.

Однак, Постановою КМУ №835 від 14.06.2002р. була припинена дія Постанови КМУ №253 від 02.03.1998р., що дало можливість ЗАТ ЗАЗ не дотримуватись порядку закупівель комплектуючих для зборки автомобілів у вітчизняних підприємств, піти від програми локалізації виробництва і зробити ставку на імпортні комплектуючі, тим самим розвиваючи промисловість країн зарубіжжя.

При цьому не можна не відзначити, що з боку ЗАТ ЗАЗ не було вкладено яких-небудь коштів у розвиток вітчизняних підприємств-суміжників, що забезпечують локалізацію виробництва, а до порівняння, надходження в бюджет України від ЗАТ ЗАЗ за 2004 рік склали 327,5 млн. грн (32,3%), а від постачальників автомобільних комплектуючих на ЗАТ ЗАЗ 685,2 млн. грн. (67,7%), разом 1012,7 млн. грн.

За роки незалежності наші підприємства без будь-якої фінансової підтримки з боку держави провели значну роботу по модернізації виробництва. Повністю оновлена номенклатура, на виробництво поставлені нові сучасні види продукції. Майже усі виробництва та продукція сертифіковані. В наслідок проведених організаційно-технічних заходів наша продукція користується підвищеним попитом автовиробниками за межами України. За рахунок продукції, що виробляється автоагрегатними підприємствами України, задовольняється значна частина потреб нашої держави в запасних частинах для транспортних засобів.

Прийнятим Верховною Радою Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів" скасовані податкові преференції підприємствам автомобілебудування України, що були передбачені законами про стимулювання та розвиток вітчизняної автомобілебудівної промисловості. Однак, при цьому, як компенсаційний захід, для автоскладальних підприємств ставки ввізного мита на комплектуючі вироби були зменшені в 2-2,5 рази (з 10-12% до 5%).

Кабінет Міністрів України 13 квітня 2005 року вніс до Верховної Ради України проект Закону України "Про внесення змін до Митного тарифу України" (реєстраційний №7354). У проекті передбачається встановлення нульової ставки ввізного мита на деякі види комплектуючих виробів та майже всі запасні частини для автомобільної техніки. До цього переліку входити вся номенклатура, що виробляється підприємствами України.

Такі дії відкривають шлюзи для неприборканого неякісного, однак дешевого імпорту комплектуючих до автомобілів (з Китаю, Тайваню, Туреччини та ін. країн), що в остаточному підсумку призведе до зупинки конвеєрів вітчизняних комплектуючих машинобудівних підприємств.

З огляду на вищезазначене, з метою підтримки українського товаровиробника і недопущення скорочення виробництва, що спричинить за собою зменшення відрахувань у бюджет і звільнення робітників, наші багатотисячні колективи просять Вас захистити вітчизняного товаровиробника і не допустити внесення в Митний кодекс України змін щодо зменшення ввізного мита на широку гаму автотракторного устаткування і комплектуючих.

Про подальший розгляд цього листа просимо проінформувати наші трудові колективи, що щиро сподіваються на вашу підтримку і взаєморозуміння.

З повагою,

За дорученням трудових колективів:

ЗАТ Автоагрегат, г.Краснодон

ВАТ Авторадіатор, м.Мариуполь

ВАТ Електромаш, м.Херсон

ВАТ Кременчуцький колісний завод

(всього 60 підприємств).

Не зважаючи на те, що з боку ЗАТ ЗАЗ не було вкладено будь-яких коштів у розвиток вітчизняних підприємств-суміжників, що забезпечують локалізацію виробництва, надходження до бюджету України за 2004 рік від постачальників автомобільних комплектуючих на ЗАТ ЗАЗ склали 685,2 млн. грн. (67,7%) , тоді як надходження від ЗАТ ЗАЗ - 327,5 млн. грн. (32,3%), тобто вдвічі менше.



Комментировать статью
Автор*:
Текст*:
Доступно для ввода 800 символов
Проверка*:
 

также читайте

по теме

фототема (архивное фото)

© фото: Олег Ельцов

Ну очень породистый кот!

   
новости   |   архив   |   фототема   |   редакция   |   RSS

© 2005 - 2007 «ТЕМА»
Перепечатка материалов в полном и сокращенном виде - только с письменного разрешения.
Для интернет-изданий - без ограничений при обязательном условии: указание имени и адреса нашего ресурса (гиперссылка).

Код нашей кнопки: