Війна із корупцією: програна на самому початку27 декабря 2011 | 07:23 , Олег Єльцов, ТЕМА 28 листопада Кабмін затвердив Державну програму щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки. Після ознайомлення із багатосторінковим документом аплодувати не хочеться. Відтепер зрозуміло остаточно: боротьба з корупцією в державі являє повну й неприховану профанацію. Не відомо й не цікаво чому: чи-то через небажання, чи-то через нездатність влади підтвердити гасла реальною справою. Вчитуєшся в рядки документу, укладеного солідними чиновниками й інституціями й розумієш: таке могли «зліпити» лише аби «відчепилися» - для галочки, без будь-якої надії, що протримаєшся до 2015 року, коли доведеться звітувати за результати «непримиренної війни» із корупцією. Ця війна програна вже сьогодні.
Починаємо вчитуватися й аналізувати. Перше, що цікавить: гроші. Протягом чотирьох років заплановано витратити на всі загальнодержавні заходи щодо здолання корупції 820 млн.грн. Багато це чи мало? Ну, це кому-як… Зазначимо лише, що фінансування переважної більшості заходів ВЗАГАЛІ не передбачено. Самі розумієте: фінансова криза, гроші слід витрачати на найнеобхідніше. За логікою Кабміну, боротьба с корупцією, очевидно, до цієї категорії не відноситься… А от Міністерство охорони здоров’я має бути задоволено фінансовими перспективи участі в цьому процесі. Адже з 820 млн. МОЗ отримає 803,5 млн.грн. Мабуть за результатами такого розподілу фінансів варто перепризначити тимчасовим відповідальним за реалізацію антикорупційної програми, й забравши ці повноваження у Мінюсту, передати МОЗ. Дуже дивно, але чомусь Кабмін й Мінюст, який готував Програму за узгодженням із відомствами, вважає найголовнішим елементом здолання корупції в державі… організацію електронного обігу медичних форм (або просто – довідок). На це надважливе завдання вирішено протягом чотирьох років витратити 803,58 млн.грн. – левову частку усього антикорупційного бюджету. Будемо справедливими, за програмою оті 803 млн.грн. підуть не лише на організацію видачі меддовідок. Загально пункт, що споживає ледь не усі гроші програми, міститься у розділі 1 (Реформування системи державного управління та адміністративних процедур)й звучить так: «2. Застосування інноваційних технологій, що забезпечують підвищення рівня об'єктивності та прозорість прийняття органами державної влади рішень, у тому числі прискорення впровадження системи електронного документообігу та електронного цифрового підпису на загальнодержавному і місцевому рівнях». Не зрозуміло одне: який стосунок до всього цього має МОЗ?! Невже в державі не знайшлося кращого відомства, яке знає як все це робити? Загальновідомо, що ключовим гравцем в боротьбі з корупцією в державі є Мінекономрозвитку. Чому люди в білих халатах мають займатися проблемами автоматизації документообігу й запровадженням електронного підпису? Напевно, в контексті цього пункту програми міститься дійсно важливе завдання – створення системи електронної черги. Й, напевно, до її реалізації слід передусім залучити МОЗ, чиї заклади нині являють суцільну дику чергу. Але ж організовувати й впроваджувати ці заходи повинні фахівці Комітету Держінформатизації, власне, як й решту заходів цього пункту програми, який з’їв весь антикорупційний бюджет… Як взагалі можна було насмілитися доручивши все це структурі, яка на тлі перманентних змін міністрів остаточно поховала «профільну» галузь – медицину, на руїнах якої квітнуть численні лобісти фармацевтичних компаній та корупціонери із закупівлі медикаментів та дерибану бюджетних коштів? Безумовно, у МОЗі успішно «розпиляють» оті вісімсот з гаком мільйонів, але який це має стосунок до протидії корупції? Скоріше – до її зміцнення та підтримки. Власне, на цьому можна було б завершувати наш короткий аналіз змісту цього документу державного значення. Але ми пройдемо цей шлях до останньої сторінки, аби зробити наприкінці один дуже важливий висновок. Читаємо дуже важливий розділ IV. «Поліпшення умов доступу фізичних, юридичних осіб та об'єднань громадян без статусу юридичної особи до інформації про діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування». В ньому зокрема, планується посилити роль громадськості «у формуванні та реєстрації державної політики». Виявляється, державна політика в нас «реєструється». Як це виглядає практично й де в цьому роль громадськості – не знає ніхто… Поруч знаходимо пункти покращення законодавства щодо доступу громадян до відкритої інформації органів влади, тощо. Але брати участь у поліпшенні законодавства уповноважені всі, хто завгодно: Держкомтелерадіо, МВС, ДПС… але не громадськість. Вгадайте, якими вийдуть ці «покращення» які впроваджуватимуть самі чиновники задля поліпшення контролю за ними з боку громади? В розділі 5 «Удосконалення системи використання державного майна та бюджетних коштів» знаходимо геть комічну фразу: «запровадження системи дієвого контролю за витратами осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а також членів їх сімей». Виходить – за Фрейдом: переплутали державну кишеню з власною. Мабуть, контролювати слід використання коштів бюджету місцевого, або державного, але ж не сімейного… Й таких ляпів у Програмі – більш ніж достатньо, що зайвий раз свідчить про фаховий рівень спеціалістів Мінюсту та інших, хто брали участь у підготовці та затвердженні Програми. Вчитуємось у рядки розділу X. Підвищення кваліфікації суддів, працівників прокуратури та правоохоронних органів. Тут заплановано «1. Розроблення і запровадження системи навчання на постійній основі професійних суддів та кандидатів на посаду професійного судді, особового складу правоохоронних органів та органів прокуратури щодо застосування антикорупційного законодавства». Ці знання потрібні лише обраним, хто безпосередньо займається цією боротьбою. Навіщо навчати всіх без виключення тонкощам упіймання хабарників? Адже саме судді, прокурорські й міліція – одні з найперших корупціонерів. Це виходить – курси підвищення кваліфікації корупціонерів: як уникнути арешту? Розділ XIII. «Зниження рівня корупції у приватному секторі» зводиться здебільшого до освятньо-пропагандистських програм, й навіть не згадуються практичні заходи щодо боротьби з корупцією у цій сфері. Важко здогадатися чому. Можливо, влада вирішила не дратувати громадські організації й приватні структури, аби не наражатися на критику й звинувачення у тиску на приватний сектор? Але боротьба з корупцією не завжди має проходити під загальні оплески. Й хіба невідомо про існування цілого інституту «гранітоїдів», які витрачають кошти всіляких фондів на підвищення статків отримувачів грантів, а зовсім не на те, на що вони спрямовуються? А хіба не відомо, що нині часто-густо керівники приватних структур отримують хабарі, скажімо, за прийняття найманих працівників на роботу? Чому влада забула про це? З іншого боку, у цьому розділі бачимо кричущу підміну завдань. Скажімо, яке відношення має розробка «методики оцінювання рівня корупції» до боротьби із корупцією в приватному секторі. Чому цього ляпу ніхто не помітив? Тому що ніхто не читав?.. Але ж, з таким рівнем підготовки однієї з найважливіших державних програм, можна очікувати лише її відповідного виконання. Якби фахівці, що готували програму, здавали нині курсову роботу у вузі, вони б її успішно завалили. Проте, автори програми не забули, як сподобатися громаді й наразитися на схвалення від міжнароднох спільноти. Читаємо у розділі «XV. Активізація міжнародного співробітництва у сфері запобігання і протидії корупції»: «п. 4. Формування іміджу України як держави, що активно протидіє проявам корупції, та отримання міжнародної підтримки цієї діяльності». Треба визначитись: ми протидіємо корупції, чи-то формуємо владі імідж борців із корупцією? Може варто витратити сили саме на боротьбу, а не на свисток? Нарешті, ми готові сформулювати головний висновок, до якого дійшли, вивчивши програму: влада, очевидно, розуміє, що не протримається до того моменту, як збіжить строк виконання програми. Отже, боротися з корупцією в державі нині ніхто не збирається. В театрі, наприкінці доброї чи поганої вистави прийнято кликати автора. Отже, повідомляємо читачам авторів цього новітнього витвору канцелярського мистецтва від влади. Розробники Програми – Міністерство юстиції (відповідальна – завідувач профільного відділу Олена Смірнова), Комітет з протидії корупції Адміністрації Президента, який також очолює глава Мінюсту Лавринович. Програма затверджена Постановою Кабінету міністрів. Нижче бажаючі можуть ознайомитися з повним текстом Програми та помітками автора.
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
|
Найменування завдання |
Індикатори виконання завдання |
Значення індикатора |
Найменування заходу |
Головний розпорядник бюджетних коштів |
Джерела фінансування |
Прогнозний обсяг фінансових ресурсів, млн. гривень |
У тому числі за роками |
|||||||||
усього |
за роками |
|||||||||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
|||||||
I. Реформування системи державного управління та адміністративних процедур |
||||||||||||||||
1. Завершення процесу розмежування функцій органів державної влади з надання адміністративних послуг та контрольно-наглядових (інспекційних) функцій |
Кодекс адміністративних процедур |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) забезпечення супроводження розгляду у Верховній Раді України проекту Кодексу адміністративних процедур |
Мін'юст |
|
|
|
|
|
|
|
звіт та пропозиції щодо внесення змін до законодавства за результатами функціональних оглядів |
1 |
|
1 |
|
|
|
2) проведення функціонального огляду органів державної влади з метою усунення поєднання в одному органі інспекційних функцій та функцій з надання адміністративних послуг |
Нацдержслужба, |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Застосування інноваційних технологій, що забезпечують підвищення рівня об'єктивності та прозорість прийняття органами державної влади рішень, у тому числі прискорення впровадження системи електронного документообігу та електронного цифрового підпису на загальнодержавному і місцевому рівнях |
відповідний нормативно-правовий акт |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо зобов'язання органів (інституцій), залучених до надання адміністративних послуг, надавати відповідь поштою та за згодою запитувача - електронною поштою |
Мінекономрозвитку |
|
|
|
|
|
|
|
діючі системи електронного документообігу, в тому числі електронного обігу медичних форм, та електронного цифрового підпису на загальнодержавному і місцевому рівнях, які забезпечуватимуть зменшення кількості безпосередніх контактів громадян і представників юридичних осіб з державними службовцями |
3 |
|
|
|
|
3 |
2) запровадження систем електронного документообігу, в тому числі електронного обігу медичних форм, та електронного цифрового підпису |
Держінформнауки, Нацдержслужба, центральні та місцеві органи виконавчої влади |
|
|
|
|
|
|
|
|
Мінсоцполітики |
державний бюджет |
6,6 |
1,1 |
1,9 |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
|||||||||
МОЗ |
державний бюджет |
803,58 |
|
241,64 |
203,59 |
111,95 |
246,4 |
|||||||||
анкети (форми) для звернення громадян за наданням адміністративних послуг, розміщені на відповідних веб-сайтах державних органів |
1 |
|
1 |
|
|
|
3) впровадження анкет (форм) для звернення громадян за наданням адміністративних послуг |
Мінекономрозвитку |
|
|
|
|
|
|
|
|
відокремленість приміщень для особистого прийому громадян від приміщень, призначених для роботи з документами |
1 |
|
1 |
|
|
|
4) здійснення зонування будівель (приміщень) органів (інституцій), залучених до надання адміністративних послуг, на "закриту частину" (для роботи з документами) та "відкриту частину" (для прийому громадян) |
Мінекономрозвитку |
|
Як це здійснити без фінансування? |
|
|
|
|
|
|
належним чином обладнані приміщення для особистого прийому громадян |
1 |
|
1 |
|
|
|
5) створення належних умов у приміщеннях для особистого прийому громадян |
Мінекономрозвитку |
|
|
|
|
|
|
|
|
консультативні кабінети, єдиний кол-центр з надання адміністративних послуг |
2 |
1 |
1 |
|
|
|
6) запровадження консультативних кабінетів, створення єдиного кол-центру з надання адміністративних послуг |
Мінекономрозвитку |
|
|
|
|
|
|
|
|
діюча система "електронної черги" |
2 |
1 |
1 |
|
|
|
7) удосконалення порядку особистого прийому в органах державної влади та місцевого самоврядування шляхом запровадження "електронної черги" |
Держінформнауки |
|
|
|
|
|
|
|
|
МОЗ |
державний бюджет |
4 Чому лише МОЗ?
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||
3. Розширення сфер застосування принципу "мовчазної згоди" під час надання погоджень, висновків, дозвільних документів тощо |
відповідний нормативно-правовий акт |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо застосування принципу "мовчазної згоди" під час надання погоджень, висновків, дозвільних документів тощо |
Мінекономрозвитку |
|
|
|
|
|
|
|
4. Надання адміністративних послуг виключно органами державної влади та бюджетними установами |
звіт та пропозиції щодо внесення змін до законодавства за результатами аналізу |
1 |
1 |
|
|
|
|
1) проведення аналізу делегування органами державної влади повноважень щодо надання адміністративних послуг |
Мінекономрозвитку |
|
|
|
|
|
|
|
скорочення кількості органів (інституцій), залучених до надання адміністративних послуг |
1 |
1 |
|
|
|
|
2) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України плану заходів із зменшення кількості органів (інституцій), залучених до надання адміністративних послуг, та кількості документів, подання яких необхідно для отримання адміністративних послуг |
Мінекономрозвитку |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Визначення на законодавчому рівні вичерпного переліку адміністративних послуг, платності чи безоплатності їх надання, а також обґрунтованих (адекватних) строків надання таких послуг |
відповідний нормативно-правовий акт |
1 |
1 |
|
|
|
|
1) супроводження розгляду Верховною Радою України проекту Закону України "Про адміністративні послуги" (реєстраційний номер 9435 від 9 листопада 2011 р.) |
Мін'юст |
|
|
|
|
|
|
|
6. Припинення практики дроблення адміністративних послуг на окремі платні послуги |
звіт та пропозиції щодо внесення змін до законодавства за результатами аналізу |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) проведення аналізу практики дроблення адміністративних послуг на окремі платні послуги |
Мінекономрозвитку |
|
|
|
|
|
|
|
діючий веб-портал адміністративних послуг |
1 |
|
1 |
|
|
|
2) створення єдиного веб-порталу адміністративних послуг з визначенням переліку всіх адміністративних послуг |
Мінекономрозвитку |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Встановлення заборони органам державної влади та органам місцевого самоврядування надавати платні послуги господарського характеру |
звіт та пропозиції щодо внесення змін до законодавства за результатами аналізу |
1 |
|
|
1 |
|
|
1) проведення аналізу практики надання органами державної влади та органами місцевого самоврядування платних послуг господарського характеру |
Мінекономрозвитку |
|
|
|
|
|
|
|
8. Відмова від територіального монополізму під час надання адміністративних послуг та створення альтернативних можливостей щодо вибору органу для отримання адміністративної послуги |
відповідний нормативно-правовий акт |
1 |
1 |
|
|
|
|
1) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо забезпечення діяльності багатофункціональних центрів для надання фізичним і юридичним особам адміністративних послуг |
Мінекономрозвитку |
|
|
|
|
|
|
|
центри надання адміністративних послуг |
27 |
3 |
24 |
|
|
|
2) створення багатофункціональних центрів для надання фізичним і юридичним особам адміністративних послуг |
Мінекономрозвитку, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
|
Чому без фінансування |
|
|
|
|
|
|
діючі веб-сторінки органів (інституцій), залучених до надання адміністративних процедур |
постійно |
3) забезпечення функціонування, ведення та своєчасного оновлення веб-сторінок, інших електронних ресурсів органів (інституцій), залучених до надання адміністративних послуг, що містять інформацію, необхідну для отримання адміністративних послуг |
Мінекономрозвитку, Держінформнауки, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
II. Зменшення адміністративного тиску на підприємців, запобігання тінізації економіки |
||||||||||||||||
1. Зменшення кількості ліцензій і дозволів у сфері підприємницької діяльності, максимальне спрощення та скорочення тривалості дозвільних процедур |
прийняття відповідного нормативно-правового акта |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо спрощення процедури реєстрації та припинення юридичних осіб, скасування реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи |
Мін'юст |
|
|
|
|
|
|
|
прийняття відповідного нормативно-правового акта |
1 |
|
|
1 |
|
|
2) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо обмеження строків отримання дозволів та ліцензій для провадження господарської діяльності |
Мінекономрозвитку |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Усунення технічних бар'єрів, запровадження "єдиного вікна", максимальна комп'ютеризація документообігу |
єдиний Державний реєстр речових прав на нерухоме майно |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) запровадження Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
діюча система "єдиного вікна" |
1 |
|
1 |
|
|
|
2) запровадження системи "єдиного вікна" на загальнодержавному і місцевому рівнях |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Обмеження кількості перевірок з боку податкових та контролюючих органів |
прийняття відповідного нормативно-правового акта |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо зменшення кількості перевірок суб'єктів господарювання з боку податкових та інших контролюючих державних органів |
Мінфін, |
|
|
|
|
|
|
|
4. Запобігання неправомірному тиску на підприємців з боку правоохоронних та контролюючих державних органів |
Єдиний державний реєстр (кадастр) державного регулювання |
1 |
|
|
|
1 |
|
1) удосконалення інституту державного регулювання (ліцензування, сертифікація, реєстрація, нормування, паспортизація тощо) в частині зменшення кількості відокремлених державних реєстрів (кадастрів) шляхом об'єднання їх в єдиний державний реєстр (кадастр) з відповідними підсистемами реєстрів (кадастрів), який перебуватиме в розпорядженні єдиного державного органу |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
III. Забезпечення доброчесності на публічній службі та службі в органах місцевого самоврядування |
||||||||||||||||
1. Системне вдосконалення державної служби, служби в органах місцевого самоврядування, зокрема в частині процедури конкурсного відбору кандидатів на зайняття посади (механізму визначення переможця), розстановки кадрів, проходження державної служби, служби в органах місцевого самоврядування |
Закон України щодо приведення законодавчих актів України у відповідність із Законом України "Про державну службу" |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) підготовка пропозицій щодо внесення змін до законодавства з метою приведення законодавчих актів України у відповідність із Законом України "Про державну службу" |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
Закон України "Про службу в органах місцевого самоврядування"(у новій редакції) |
1 |
|
1 |
|
|
|
2) розроблення у новій редакції проекту Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (з визначенням вимог, зокрема, щодо реформування системи управління службою в органах місцевого самоврядування, оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування, створення прозорої системи прийняття та проходження служби в органах місцевого самоврядування) |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
|
впроваджені на основі відповідного нормативно-правового акта дієві механізми ротації державних службовців |
1 |
|
|
1 |
|
|
3) розроблення дієвих механізмів ротації державних службовців |
Нацдержслужба, Мін'юст, інші центральні органи виконавчої влади |
|
|
|
|
|
|
|
|
методичні рекомендації щодо запобігання і протидії корупції |
1 |
|
1 |
|
|
|
4) розроблення методичних рекомендацій щодо запобігання і протидії корупції в органах державної влади та органах місцевого самоврядування |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
|
плани щодо запобігання і протидії корупції |
5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5) забезпечення розроблення внутрішніх планів щодо запобігання і протидії корупції в органах державної влади та органах місцевого самоврядування |
центральні та місцеві органи виконавчої влади за участю органів місцевого самоврядування, |
|
|
|
|
|
|
|
|
проведені заняття з перепідготовки та підвищення кваліфікації |
постійно |
6) організація в централізованому порядку перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, до посадових обов'язків яких належить здійснення за місцем роботи заходів контролю за дотриманням антикорупційного законодавства, з питань запобігання і протидії корупції, етичної поведінки та врегулювання конфлікту інтересів |
Нацдержслужба |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
щорічні звіти та рекомендації за результатами перевірок |
4 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
7) проведення перевірок дотримання вимог законодавства з питань державної служби в органах виконавчої влади |
Нацдержслужба |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Визначення на законодавчому рівні засад етичної поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та механізму врегулювання конфлікту інтересів у їх діяльності, що повинні базуватися на положеннях Модельного кодексу поведінки державних службовців країн Ради Європи та враховувати інші міжнародно-правові стандарти в цій сфері |
Закон України "Про правила етичної поведінки" |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) забезпечення супроводження розгляду у Верховній Раді України проекту Закону України "Про правила етичної поведінки" (реєстраційний номер 4420-д від 17 листопада 2011 р.) |
Нацдержслужба, Мін'юст |
|
|
|
|
|
|
|
кодекси поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування |
1 |
|
1 |
|
|
|
2) розроблення та впровадження кодексів поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування |
Мін'юст*, |
|
|
|
|
|
|
|
|
IV. Поліпшення умов доступу фізичних, юридичних осіб та об'єднань громадян без статусу юридичної особи до інформації про діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування |
||||||||||||||||
1. Продовження формування ефективного механізму доступу фізичних, юридичних осіб та об'єднань громадян без статусу юридичної особи до інформації про діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб |
зміни до законодавства щодо вдосконалення механізму доступу фізичних, юридичних осіб та об'єднань громадян без статусу юридичної особи до інформації про діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) проведення аналізу практичної реалізації положень Закону України "Про доступ до публічної інформації" |
Держкомтелерадіо, |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
1 |
|
|
2) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо вдосконалення механізму реалізації положень Закону України "Про доступ до публічної інформації" |
Держкомтелерадіо, |
|
|
|
|
|
|
|
||
2. Активізація інформаційного обміну між об'єднаннями громадян, засобами масової інформації та органами державної влади і органами місцевого самоврядування |
механізм зворотного зв'язку з громадськістю щодо повідомлень про виявлені факти корупційних правопорушень |
|
|
|
|
|
|
1) запровадження дієвого механізму зворотного зв'язку з громадськістю щодо повідомлень про факти корупційних правопорушень в регіонах |
центральні та місцеві органи виконавчої влади, |
|
|
|
|
|
|
|
Мінсоцполітики |
державний бюджет |
1,44 |
0,2 |
0,25 |
0,3 |
0,33 |
0,36 |
|||||||||
3. Забезпечення прозорості в роботі органів державної влади та органів місцевого самоврядування |
повідомлення у засобах масової інформації |
постійно |
1) висвітлення у засобах масової інформації результатів ревізій та перевірок використання бюджетних коштів, державного та комунального майна |
Держфінінспекція, |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
V. Удосконалення системи використання державного майна та бюджетних коштів |
||||||||||||||||
1. Удосконалення проведення зовнішнього незалежного аудиту в частині здійснення контролю за використанням коштів місцевих бюджетів |
відповідний Закон України |
1 |
|
|
|
|
1 |
1) підготовка пропозицій щодо внесення змін до законодавства з питань проведення зовнішнього незалежного аудиту в частині здійснення контролю за використанням коштів місцевих бюджетів |
Рахункова палата (за згодою), |
|
|
|
|
|
|
|
2. Завершення проведення інвентаризації державних підприємств і організацій та формування Єдиного реєстру об'єктів державної власності |
відповідні нормативно-правові акти |
у тримісячний строк після прийняття Законів України "Про Державну програму приватизації" та "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації" |
1) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проектів нормативно-правових актів, передбачених Законами України "Про Державну програму приватизації" та "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації" |
відповідно до Законів України "Про Державну програму приватизації" та "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації" |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Єдиний реєстр об'єктів державної власності |
1 |
|
1 |
|
|
|
2) завершення проведення інвентаризації об'єктів державної власності |
Фонд державного майна, |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Удосконалення законодавства щодо процедур державних закупівель та впровадження системи їх зовнішнього аудиту, забезпечення прозорості процесу державних закупівель |
діюча система електронних закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) запровадження системи електронних закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти |
Мінекономрозвитку, Мінфін, |
|
|
|
|
|
|
|
діюча система зовнішнього аудиту процедур закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти |
1 |
|
1 |
|
|
|
2) запровадження системи зовнішнього аудиту процедур закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти |
Мінекономрозвитку, Мінфін, |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Удосконалення системи контролю за використанням державного майна з метою недопущення фактів одержання прихованих прибутків державними службовцями або за їх сприяння іншими особами чи угрупованнями |
дієва система контролю за витратами осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування по Фрейду
|
1 |
|
1 |
|
|
|
1) запровадження системи дієвого контролю за витратами осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а також членів їх сімей |
ДПС, Як це рахункова порахує приватні видатки |
|
|
|
|
|
|
|
5. Створення дієвого механізму детінізації ринку цінних паперів, проведення розрахунків за угодами щодо цінних паперів |
відповідний нормативно-правовий акт |
1 |
|
|
1 |
|
|
1) підготовка пропозицій щодо внесення змін до законодавства з метою створення дієвого механізму детінізації ринку цінних паперів, проведення розрахунків за угодами щодо цінних паперів |
Мінекономрозвитку, |
|
|
|
|
|
|
|
6. Проведення Рахунковою палатою моніторингу ефективності використання коштів державного бюджету під час виконання загальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соціального і національно-культурного розвитку, охорони довкілля |
перевірка ефективності використання бюджетних коштів під час виконання загальнодержавних програм |
|
|
|
|
|
|
1) вжиття заходів з посилення фінансового контролю за використанням бюджетних коштів під час виконання загальнодержавних програм у 2011 - 2015 роках |
Рахункова палата (за згодою), Держфінінспекція |
|
|
|
|
|
|
|
рекомендації щодо підвищення ефективності використання бюджетних коштів під час виконання загальнодержавних програм |
|
|
|
|
|
|
2) проведення аналізу ефективності використання бюджетних коштів під час виконання загальнодержавних програм у 2011 - 2015 роках |
Рахункова палата (за згодою), Держфінінспекція |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Удосконалення механізмів залучення громадськості до здійснення контролю за законністю та ефективністю використання державного майна, бюджетних коштів |
Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо участі громадськості у формуванні та реєстрації державної політики, вирішенні питань місцевого значення" |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) забезпечення супроводження розгляду у Верховній Раді України проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо участі громадськості у формуванні та реєстрації державної політики, вирішенні питань місцевого значення" (реєстраційний номер 3654 від 26 січня 2009 р.) |
Мін'юст Чому лише на рівні закону, чому лише на місцевому рівні? Та ще й виявляється політика у нас реєструється |
|
|
|
|
|
|
|
VI. Оптимізація фінансування політичних партій та виборчих кампаній |
||||||||||||||||
1. Установлення чітких правил фінансування політичних партій та виборчих кампаній, а також забезпечення здійснення ефективного незалежного контролю за таким фінансуванням |
відповідний Закон України |
1 |
|
|
1 |
|
|
1) розроблення законопроекту щодо внесення змін до Закону України "Про політичні партії в Україні" стосовно фінансування діяльності політичних партій з метою запровадження правил, що обмежують розмір пожертвувань політичним партіям, зокрема, встановлення обмежень загальної суми пожертвувань від одної юридичної особи протягом календарного року, загальної суми пожертвувань від одної фізичної особи протягом календарного року, загальної суми пожертвувань готівкою від одної фізичної особи, недопущення таємних пожертвувань |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
підготовка в разі потреби пропозицій щодо внесення змін до законодавства |
1 |
|
|
1 |
|
|
2) вивчення питання щодо доцільності перегляду видів санкцій, що можуть бути застосовані до політичних партій, на предмет їх адекватності та ефективності застосування |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
|
відповідний Закон України |
1 |
|
|
1 |
|
|
3) підготовка пропозицій щодо внесення змін до законодавства з метою конкретизації підстав для застосування санкцій у вигляді оголошення попередження про недопущення незаконної діяльності політичних партій |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
|
відповідний нормативно-правовий акт |
1 |
|
|
1 |
|
|
4) підготовка пропозицій щодо внесення змін до законодавства з метою забезпечення розміщення фінансового звіту про доходи і видатки, а також звіту про майно політичної партії на офіційному веб-сайті Мін'юсту |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
|
відповідний Закон України |
1 |
|
|
1 |
|
|
5) підготовка пропозицій щодо внесення змін до законодавства з метою встановлення відповідальності розпорядників виборчих фондів за неподання або несвоєчасне подання фінансових звітів до Центральної виборчої комісії (на загальнодержавних виборах) або до відповідних територіальних виборчих комісій (на місцевих виборах), недотримання вимог щодо форми звітів, подання у звітах недостовірних відомостей, несвоєчасне опублікування фінансових звітів у засобах масової інформації |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
|
відповідний Закон України |
1 |
|
|
|
1 |
|
6) підготовка пропозицій щодо внесення змін до законодавства з метою встановлення адекватних санкцій для засобів масової інформації за порушення вимоги щодо розміщення політичної реклами лише після її оплати за рахунок коштів виборчих фондів |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
|
VII. Удосконалення антикорупційної експертизи |
||||||||||||||||
1. Запровадження багатоступеневої методики оцінки корупційних ризиків у законодавстві: на рівні розробників проектів нормативно-правових актів (як формалізована самооцінка); на рівні Мін'юсту (як офіційна антикорупційна експертиза проекту нормативно-правового акта); на рівні громадської експертизи, проведення якої забезпечується завдяки прозорій процедурі нормопроектування та доступності інформації для громадськості |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
рекомендації щодо підвищення ефективності проведення антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів |
5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1) узагальнення практики проведення антикорупційної експертизи з метою виявлення та усунення системних недоліків під час проведення такої експертизи та розроблення проектів нормативно-правових актів |
Мін'юст |
|
|
|
|
|
|
|
|
відповідний нормативно-правовий акт |
1 |
|
1 |
|
|
|
2) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо законодавчого врегулювання порядку проведення антикорупційної експертизи нормативно-правових актів |
Мін'юст |
|
|
|
|
|
|
|
|
розміщення проектів нормативно-правових актів на офіційних веб-сайтах розробників |
постійно |
3) забезпечення доступу громадськості для ознайомлення до проектів нормативно-правових актів |
центральні та місцеві органи виконавчої влади, |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Мінсоцполітики |
державний бюджет |
1,08 |
0,15 |
0,2 |
0,22 |
0,24 |
0,27 |
|||||||||
висновки за результатами громадської антикорупційної експертизи |
постійно |
4) удосконалення механізму організації проведення громадської антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів |
Мін'юст |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
VIII. Формування громадської підтримки дій влади у запобіганні і протидії корупції |
||||||||||||||||
1. Сприяння діяльності засобів масової інформації стосовно широкого висвітлення заходів щодо протидії корупції, що вживаються державними органами та органами місцевого самоврядування |
публікації, телепередачі, радіовиступи (спеціальні та регулярні інтерв'ю, прес-конференції, рекламні кампанії на радіо, по телебаченню, в газетах тощо) з питань протидії корупції |
постійно |
1) висвітлення у засобах масової інформації антикорупційних заходів, що вживаються органами виконавчої влади, іншими органами державної влади з метою формування негативного ставлення громадян до проявів координації і залучення громадськості до участі в антикорупційній діяльності |
Держкомтелерадіо, центральні та місцеві органи виконавчої влади |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Мінсоцполітики |
державний бюджет |
1,34 |
0,15 |
0,25 |
0,28 |
0,32 |
0,34 |
|||||||||
соціальна реклама з питань запобігання і протидії корупції |
постійно |
2) трансляція соціальної реклами з питань запобігання і протидії корупції з метою формування негативного ставлення громадян до проявів корупції |
Держкомтелерадіо, |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
2. Визначення порядку періодичного звітування державних органів, відповідальних за реалізацію державної антикорупційної політики, про ситуацію у сфері запобігання і протидії корупції |
запроваджена шляхом внесення змін до законодавства система відповідного моніторингу |
4 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1) запровадження системи моніторингу впливу антикорупційного законодавства на стан справ з корупцією в державі та підготовка із залученням громадських (неурядових) організацій відповідних змін до законодавства |
Мін'юст*, |
|
|
|
|
|
|
|
звітність про результати проведення заходів щодо запобігання і протидії корупції |
4 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
2) оприлюднення інформації про вжиті заходи щодо запобігання і протидії корупції та про осіб, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень |
Мін'юст*, |
|
|
|
|
|
|
|
|
IX. Удосконалення системи спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції |
||||||||||||||||
1. Проведення аналізу діяльності спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції та вжиття за його результатами заходів щодо підвищення ефективності їх роботи |
відповідний нормативно-правовий акт |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо удосконалення системи органів, відповідальних за протидію корупції та розмежування їх компетенції |
Мін'юст*, |
|
|
|
|
|
|
|
рекомендації щодо підвищення ефективності роботи спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції |
5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2) проведення аналізу ефективності діяльності спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції на підставі практичних результатів їх роботи та оцінки громадськості |
Мін'юст*, |
|
|
|
|
|
|
|
|
ефективний механізм координації між правоохоронними органами, що провадять розслідування корупційних правопорушень |
1 |
1 |
|
|
|
|
3) удосконалення механізму координації між правоохоронними органами, що провадять розслідування корупційних правопорушень |
МВС, |
|
|
|
|
|
|
|
|
відповідні методичні рекомендації |
1 |
|
1 |
|
|
|
4) розроблення методичних рекомендацій щодо запобігання корупційним правопорушенням, викриття та документування на основі передового досвіду практичного застосування норм антикорупційного законодавства |
МВС, |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Формування єдиної правозастосовної практики правоохоронних та судових органів у справах, пов'язаних із корупцією |
Єдиний державний реєстр осіб, притягнутих до відповідальності за корупційні правопорушення |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) формування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
узагальнення судової практики у справах про корупційні правопорушення та відповідні роз'яснення Верховного Суду України |
2 |
|
1 |
|
|
1 |
2) забезпечення взаємодії з Верховним Судом України з метою узагальнення судової практики у справах про корупційні правопорушення та підготовки відповідних роз'яснень |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
|
науково-практичний коментар |
1 |
|
1 |
|
|
|
3) видання науково-практичного коментаря до Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" та положень Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за корупційні правопорушення |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
|
пропозиції щодо внесення змін до законодавства, підготовлені на основі результатів аналізу |
4 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
4) проведення аналізу стану дотримання законності органами дізнання, досудового слідства під час прийняття рішень про відмову у відповідному реагуванні на факти можливого хабарництва, зловживання владою і посадовим становищем, корупційного правопорушення |
МВС, |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Запровадження спеціалізації прокурорів та слідчих у справах про злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг |
запроваджена спеціалізація прокурорів та слідчих щодо розслідування справ про злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг |
|
|
|
|
|
|
1) запровадження спеціалізації слідчих та прокурорів щодо розслідування справ про злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг |
МВС, |
|
|
|
|
|
|
|
4. Розвиток співробітництва правоохоронних органів із громадськими організаціями та засобами масової інформації |
оприлюднені на офіційному веб-сайті та в засобах масової інформації результати реагування правоохоронних органів |
постійно |
1) інформування громадськості про результати реагування правоохоронних органів на публікації у засобах масової інформації про факти корупції та використання інформації за результатами журналістських розслідувань |
МВС, |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
пропозиції щодо внесення змін до законодавства |
4 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
2) удосконалення процедури зведення, аналізу та оприлюднення даних комплексної статистики щодо справ про корупцію, що розглядаються усіма правоохоронними органами |
МВС, |
|
|
|
|
|
|
|
|
X. Підвищення кваліфікації суддів, працівників прокуратури та правоохоронних органів |
||||||||||||||||
1. Розроблення і запровадження системи навчання на постійній основі професійних суддів та кандидатів на посаду професійного судді, особового складу правоохоронних органів та органів прокуратури щодо застосування антикорупційного законодавства |
навчальна програма та забезпечення проходження навчання |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) запровадження єдиної системи періодичного навчання суддів, працівників апарату судів та підготовки на постійній основі кандидатів на посаду професійного судді, а також навчання на постійній основі особового складу правоохоронних органів та органів прокуратури щодо виявлення і розслідування корупційних правопорушень А для ЗК організуєм вивчення ОРД |
Вища кваліфікаційна комісія суддів України (за згодою), |
|
Така підготовка необхідна лише для вузького кола фахівців, інакше ми займатимемось підготовкою кваліфікованих хабарників |
|
|
|
|
|
2) вжиття заходів щодо удосконалення роботи з питань призначення суддів, їх звільнення та притягнення до дисциплінарної відповідальності |
Вища рада юстиції (за згодою), |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
XI. Запобігання проявам корупції у правоохоронних органах |
||||||||||||||||
1. Проведення інституційної реформи органів, що здійснюють дізнання, досудове слідство та кримінальне переслідування |
інституційна реформа органів кримінального переслідування: органів дізнання, досудового слідства та прокуратури |
1 |
|
|
|
|
1 |
1) реалізація концепції реформування правоохоронних органів |
відповідно до компетенції |
|
|
|
|
|
|
|
2. Удосконалення системи професійного добору та підготовки кадрів правоохоронних органів, що здійснюють боротьбу з корупцією |
відповідний нормативно-правовий акт |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо удосконалення системи професійного відбору, порядку прийняття на службу, зарахування до кадрового резерву та підготовки кадрів правоохоронних органів, що здійснюють боротьбу з корупцією |
Мін'юст*, |
|
|
|
|
|
|
|
рекомендації щодо удосконалення системи перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів правоохоронних органів, що здійснюють боротьбу з корупцією |
4 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
2) проведення аналізу системи перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів правоохоронних органів, що здійснюють боротьбу з корупцією, з метою оновлення навчальних програм щодо виявлення та розслідування корупційних правопорушень |
МВС, |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Визначення критеріїв оцінки ефективності роботи правоохоронних органів не за кількісними показниками, а за якісними з урахуванням отриманих результатів |
рекомендації за результатами оцінювання ефективності роботи правоохоронних органів |
4 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1) проведення аналізу показників роботи правоохоронних органів з метою визначення критеріїв ефективності їх діяльності відповідно до міжнародних стандартів |
Мін'юст*, |
|
|
|
|
|
|
|
система інформаційних джерел, що використовуються для оцінки ефективності діяльності правоохоронних органів |
|
|
|
|
|
|
2) збільшення кількості інформаційних джерел, що використовуються для оцінки ефективності діяльності правоохоронних органів із залученням громадських (неурядових) організацій |
МВС, |
|
|
|
|
|
|
|
|
оновлена система оцінювання ефективності роботи правоохоронних органів |
|
|
|
|
|
|
3) розроблення удосконаленої системи показників, які повинні кореспондуватися із системою критеріїв оцінки ефективності роботи правоохоронних органів із залученням громадських (неурядових) організацій |
МВС, |
|
|
|
|
|
|
|
|
XII. Удосконалення інституту відповідальності за корупційні правопорушення |
||||||||||||||||
1. Встановлення відповідальності юридичних осіб за корупційні правопорушення |
відповідний Закон України |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) підготовка пропозицій щодо внесення змін до законодавства з метою встановлення відповідальності юридичних осіб за вчинення корупційних правопорушень |
Мін'юст |
|
|
|
|
|
|
|
відповідний Закон України |
1 |
|
1 |
|
|
|
2) підготовка пропозицій щодо внесення змін до законодавства з метою приведення законодавства щодо відповідальності за корупційні правопорушення у відповідність з рекомендаціями Групи держав Ради Європи проти корупції (GRECO), наданих за результатами третього раунду оцінювання |
Мін'юст |
|
|
|
|
|
|
|
|
відповідний Закон України |
1 |
|
|
|
1 |
|
3) підготовка пропозицій щодо внесення змін до законодавства з метою запровадження адміністративної відповідальності посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування за порушення законодавства у сфері управління об'єктами державної і комунальної власності |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Удосконалення інституту конфіскації |
Закон України "Про внесення змін до Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів України (щодо вдосконалення процедур здійснення конфіскації)" |
1 |
1 |
|
|
|
|
1) забезпечення супроводження розгляду у Верховній Раді України проекту Закону України "Про внесення змін до Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів України (щодо вдосконалення процедур здійснення конфіскації)" |
Мін'юст |
|
|
|
|
|
|
|
3. Перегляд процедури надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт осіб, які користуються недоторканністю, у разі затримання їх на місці вчинення тяжкого злочину, включаючи корупцію |
відповідний Закон України |
1 |
|
|
|
|
1 |
1) підготовка пропозицій щодо внесення змін до Регламенту Верховної Ради України з метою скорочення до мінімуму процедури надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт у випадках, коли особи, що користуються недоторканністю, були затримані на місці вчинення тяжкого злочину, включаючи корупцію |
Мін'юст |
|
|
|
|
|
|
|
4. Розроблення механізму відшкодування майнової шкоди та збитків, завданих внаслідок вчинення корупційного правопорушення фізичним та юридичним особам |
відповідний Закон України |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) підготовка пропозицій щодо внесення змін до законодавства з метою впровадження процедур отримання компенсації (відшкодування) від держави чи від керівних органів недержавних установ у зв'язку із заподіянням шкоди корупційними діяннями, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування |
Мін'юст |
|
|
|
|
|
|
|
5. Розроблення механізму захисту осіб, які в разі виявлення корупційного правопорушення вжили заходів щодо його припинення та негайно повідомили про вчинення такого правопорушення |
відповідний Закон України |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) супроводження проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" (реєстраційний номер 9473 від 17 листопада 2011 р.) |
Мін'юст |
|
|
|
|
|
|
|
XIII. Зниження рівня корупції у приватному секторі |
||||||||||||||||
1. Формування антикорупційної правосвідомості громадян шляхом запровадження соціально-просвітницьких програм, створення системи антикорупційної освіти в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах незалежно від форми власності |
освітньо-інформаційні заходи |
постійно |
1) організація поширення знань про антикорупційне законодавство серед представників громадськості із залученням громадських (неурядових) організацій |
Мін'юст*, |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Мінсоцполітики |
державний бюджет |
0,83 |
0,11 |
0,14 |
0,17 |
0,2 |
0,21 |
|||||||||
науково-практичні довідники з роз'ясненнями щодо антикорупційного законодавства |
4 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
2) підготовка науково-практичних роз'яснень та коментарів до антикорупційного законодавства |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
|
освітньо-інформаційні заходи |
16 |
|
4 |
4 |
4 |
4 |
3) здійснення комплексу заходів, спрямованих на підвищення рівня знань різних верств населення з питань розвитку інститутів громадянського суспільства та їх ролі у формуванні негативного ставлення до проявів корупції, протидії чинникам, що її зумовлюють, про особисту участь громадян у запобіганні та викритті фактів корупційних діянь |
Мін'юст*, |
|
|
|
|
|
|
|
|
Мінсоцполітики |
державний бюджет |
0,88 |
0,12 |
0,15 |
0,17 |
0,21 |
0,23 |
|||||||||
навчальні програми |
постійно |
4) запровадження у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах освітніх програм, тематичних занять з питань протидії корупції |
МОНмолодьспорт |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
відповідні заходи |
постійно |
5) проведення із залученням громадських (неурядових) організацій науково-методичних і науково-практичних конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, прес-конференцій, зустрічей із представниками органів державної влади та засобів масової інформації з метою формування негативного ставлення молоді до корупції |
Мін'юст*, |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
врахування думки інститутів громадянського суспільства щодо прийнятих актів у сфері запобігання і протидії корупції |
|
|
|
|
|
|
6) забезпечення залучення інститутів громадянського суспільства до підготовки проектів нормативно-правових актів у сфері запобігання і протидії корупції |
Мін'юст*, |
|
|
|
|
|
|
|
|
оприлюднені результати досліджень |
4 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
7) забезпечення організації проведення соціологічних досліджень у сфері запобігання і протидії корупції в різних регіонах держави із залученням громадських (неурядових) організацій |
Мін'юст* |
|
|
|
|
|
|
|
|
методика оцінювання рівня корупції |
4 |
|
|
1 |
|
|
8) запровадження системи національного оцінювання рівня корупції |
Мін'юст*, |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Сприяння забезпеченню прозорості діяльності громадських організацій, юридичних осіб приватного права |
звітність про вжиті заходи щодо запобігання і протидії корупції |
4 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1) налагодження взаємодії із інститутами громадянського суспільства, юридичними особами приватного права з метою сприяння встановленню внутрішніх правил доброчесності та етичної поведінки їх працівників |
Мін'юст* |
|
|
|
|
|
|
|
XIV. Зниження рівня корупції у сферах підвищеного корупційного ризику, зокрема правоохоронній, медичній, земельній, освітній, податковій, митній сферах, у сферах державних закупівель та державної служби |
||||||||||||||||
1. Удосконалення законодавчого регулювання забезпечення суспільних відносин у відповідних сферах |
відповідний Закон України |
1 |
|
|
1 |
|
|
1) підготовка пропозицій щодо внесення змін до законодавства з метою законодавчого закріплення позбавлення права на одержання пенсій, призначених за спеціальними законами, осіб, що вчинили корупційні правопорушення |
Мінсоцполітики, |
|
|
|
|
|
|
|
відповідний нормативно-правовий акт |
1 |
|
1 |
|
|
|
2) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо усунення корупціогенних чинників, пов'язаних з неналежним фінансуванням, у сферах підвищеного корупційного ризику |
Мінсоцполітики, |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Підвищення рівня соціального забезпечення працівників |
відповідний нормативно-правовий акт |
1 |
|
|
1 |
|
1 |
1) впровадження загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування |
МОЗ, |
|
|
|
|
|
|
|
відповідний нормативно-правовий акт |
1 |
|
|
1 |
|
|
2) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій стосовно заходів щодо підвищення контролю за якістю надання медичної допомоги |
МОЗ |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Підвищення професійного рівня та проведення більш жорсткого професійного добору кадрів |
дієва система професійного добору кадрів для роботи у сферах підвищеного корупційного ризику |
1 |
|
|
1 |
|
|
1) аналіз систем професійного добору кадрів для роботи у сферах підвищеного корупційного ризику, зокрема, правоохоронній, медичній, земельній, освітній, податковій, митній сферах, сфері державних закупівель та на державній службі |
Нацдержслужба, |
|
|
|
|
|
|
|
Мінсоцполітики |
державний бюджет |
0,77 |
0,11 |
0,15 |
0,16 |
0,17 |
0,18 |
|||||||||
наявність установлених критеріїв та процедур, які усуватимуть можливість виникнення корупційних ризиків під час прийому для навчання до загальноосвітнього навчального закладу (вступу до вищого навчального закладу) |
|
|
|
|
|
|
2) удосконалення процедур прийому (вступу) до навчальних закладів |
МОНмолодьспорт |
|
|
|
|
|
|
|
|
діюча система обов'язкового незалежного тестування студентів (слухачів) |
1 |
|
1 |
|
|
|
3) запровадження системи обов'язкового незалежного тестування студентів (слухачів) професійно-технічних та вищих навчальних закладів незалежно від форми власності |
МОНмолодьспорт |
|
|
|
|
|
|
|
|
впровадження європейських стандартів під час захисту кандидатських та докторських дисертацій |
1 |
|
|
1 |
|
|
4) підвищення рівня вищої та післядипломної освіти, оптимізація кількості спеціалізованих вчених рад із захисту кандидатських і докторських дисертацій, забезпечення прозорості процедури захисту дисертацій з урахуванням позитивного зарубіжного досвіду |
МОНмолодьспорт |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Зменшення кількості формальних процедур |
автоматизована система податкової та митної служб для електронного заповнення і обробки податкових, митних декларацій та інших звітних документів |
2 |
|
|
|
|
2 |
1) перехід на повну автоматизацію податкової та митної служб |
ДПС, |
|
|
|
|
|
|
|
ефективно діюча система адміністрування податків |
1 |
|
|
|
|
1 |
2) підвищення ефективності системи адміністрування податків |
ДПС |
|
|
|
|
|
|
|
|
спрощення митних процедур |
1 |
|
|
|
1 |
|
3) реформування митних процедур шляхом скорочення строків і зменшення вартості проведення процедур, пов'язаних з експортом та імпортом товарів, відповідно до міжнародної Конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур, запровадження системи митного постаудиту як комплексу заходів щодо боротьби із заниженням митної вартості товарів під час їх переміщення через митний кордон України |
Держмитслужба |
|
|
|
|
|
|
|
|
скорочення черг |
1 |
|
|
|
1 |
|
4) підвищення пропускної спроможності митниць |
Держмитслужба |
|
|
|
|
|
|
|
|
доступність інформації про податкові процедури та процедури митного оформлення товарів |
16 |
|
4 |
4 |
4 |
4 |
5) підвищення рівня поінформованості підприємств та громадян щодо податкових процедур та процедур митного оформлення товарів |
ДПС, |
|
|
|
|
|
|
|
|
система автоматизованого контролю та фіксації допущених водіями порушень правил дорожнього руху |
1 |
|
|
|
1 |
|
6) запровадження системи автоматизованого контролю та фіксації допущених водіями порушень правил дорожнього руху |
МВС |
|
|
|
|
|
|
|
|
система автоматизованого контролю та фіксації діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби |
1 |
|
|
1 |
|
|
7) забезпечення обладнання автомобілів та постів дорожньо-патрульної служби засобами відео- та аудіофіксації |
МВС |
|
|
|
|
|
|
|
|
визначені строки надання земельних ділянок у власність, правила черговості надання земельних ділянок у власність, правила встановлення розміру земельних ділянок, прозорі процедури приватизації земельних ділянок, відкритий доступ до інформації про неприватизовані земельні ділянки |
1 |
|
1 |
|
|
|
8) встановлення чітких правил щодо приватизації земельних ділянок із державної власності |
Держземагентство |
|
|
|
|
|
|
|
|
XV. Активізація міжнародного співробітництва у сфері запобігання і протидії корупції |
||||||||||||||||
1. Приведення антикорупційної політики України у відповідність із міжнародними стандартами у сфері запобігання і протидії корупції |
участь України у роботі Групи держав Ради Європи проти корупції (GRECO) |
постійно |
1) здійснення заходів щодо співпраці України з Групою держав Ради Європи проти корупції (GRECO) |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
виконання Україною своїх зобов'язань у зв'язку з ратифікацією Конвенції ООН проти корупції, Кримінальної та Цивільної конвенцій про боротьбу з корупцією |
постійно |
2) здійснення заходів щодо виконання Україною своїх зобов'язань у зв'язку з ратифікацією Конвенції ООН проти корупції, Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією та Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
виконання Україною рекомендацій Групи держав Ради Європи проти корупції (GRECO) |
постійно |
3) проведення аналізу стану виконання рекомендацій Групи держав Ради Європи проти корупції (GRECO) та підготовка відповідних пропозицій щодо корегування антикорупційної політики |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
2. Підготовка та підписання міждержавних (міжвідомчих) дво- та багатосторонніх угод про співробітництво у сфері запобігання і протидії корупції |
пропозиції щодо доцільності укладення договорів |
1 |
|
1 |
|
|
|
1) аналіз та оцінка існуючих міждержавних (міжвідомчих) дво- та багатосторонніх угод про співробітництво у сфері запобігання і протидії корупції та підготовка пропозицій щодо укладення нових |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
3. Поглиблення співпраці з партнерськими спеціальними службами та правоохоронними органами у сфері боротьби з корупцією |
налагоджена система міжнародного співробітництва з Європолом, Євроюстом |
постійно |
2) здійснення міжнародного співробітництва з Європолом, Євроюстом щодо розслідування та притягнення до кримінальної відповідальності осіб, які вчинили корупційні правопорушення |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
звітність за результатами використання коштів міжнародної технічної допомоги |
4 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
3) забезпечення прозорості використання коштів міжнародної технічної допомоги, пов'язаної, зокрема, з проведенням антикорупційних реформ |
головні розпорядники бюджетних коштів, які отримують міжнародну допомогу |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Формування іміджу України як держави, що активно протидіє проявам корупції, та отримання міжнародної підтримки цієї діяльності |
покращення оцінки України з боку відповідних міжнародних інституцій |
4 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1) інформування заінтересованих міжнародних організацій та відповідних органів іноземних держав про успішне та ефективне виконання рекомендацій, що надаються Україні міжнародними організаціями |
Мін'юст, |
|
|
|
|
|
|
|
Усього за Програмою |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
у тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
державний бюджет |
820,52 |
1,94 |
245,68 |
207,09 |
115,62 |
250,19 |
місцеві бюджети |
|
|
|
|
|
|
||||||||||
інші джерела |
|
|
|
|
|
|
* Мін'юст забезпечує здійснення відповідних заходів до початку діяльності утвореного відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції"спеціально уповноваженого органу з питань антикорупційної політики.
Статья подготовлена в рамках проекта "Поддержка бюро журналистских расследований", реализуемом ХПГ при финансовой поддержке МФВ.
21. 11. 2024 | 21:10 , Олег Ельцов. ТЕМА
15. 11. 2024 | 11:45 , Бенджамин Кук
30. 10. 2024 | 18:50 , Олег Ельцов. ТЕМА
25. 10. 2024 | 13:39 , Том Купер
© 2005 - 2007 «ТЕМА»
Перепечатка материалов в полном и сокращенном виде - только с письменного разрешения.
Для интернет-изданий - без ограничений при обязательном условии: указание имени и адреса нашего ресурса (гиперссылка).
Код нашей кнопки: