ТЕМА

Як уникнути розвода в супермаркеті

24 октября 2006 | 15:02

В сучасних супермаркетах можуть обрахувати, обважити й елементарно «кинути» не гірше, ніж на вуличних ринках. Нові технології продажів породжують нові технології обману. Згідно даних фахівців, обсяг крадіжок у супермаркетах становить у середньому 3-4% від товарообігу. Причому більше половини розкрадань скоюють самі співробітники магазину, які крадуть не тільки товари, але й шахрайським чином спустошують гаманці покупців. Щоб уникнути «розводу», варто знати, як цей «розвод» здійснюється. Ось найпоширеніші методи продавців:


  Як із двох роблять три

Різні перевірки мережевих супермаркетів свідчать, що в магазинах можуть не тільки підсунути неякісний товар, але й обрахувати та обважити. За словами торговельних інспекторів, один із найпоширеніших способів обману - це коли на касі покупцеві пробивають товари, яких він не брав.

Інспектори стверджують, чим більше клієнт купує товарів (продуктів), і чим довшим виявляється чек, тим вища ймовірність обману. У супермаркетах і гіпермаркетах люди часто закуповують продукти на кілька днів. Чеки метрові, і перевірити, не відходячи від каси, чи відповідають вони вмісту візка, найчастіше практично неможливо. Люди найчастіше перевіряють чеки вдома, де й виявляють, що їх «кинули».

За себе і того хлопця

У супермаркеті головне - завжди брати чеки, навіть якщо немає можливості відразу їх перевірити. Інакше можна спровокувати ще одне традиційне для цих магазинів порушення.

Касир може просто не скинути з комп'ютера інформацію про покупки і зробити «повернення» товару. Абу приплюсувати вартість покупок до покупок наступного клієнта, особливо якщо перший покупець бере одне пиво, а за ним стоїть людина з візком, повним продуктів. Він напевно навіть не помітить, як іще раз заплатить за продане вже пиво. А, виявивши зайву позицію в чеку за межами магазина, не зможе довести «помилку» касира - може, він це пиво вже випив.

«Золотий» сирок

Ще один розповсюджений спосіб обрахування покупців - гра зі штрих-кодами на товар. Зазвичай їх зчитує касовий сканер, і комп'ютер автоматично фіксує ціну. Але іноді касир набирає коди вручну. При цьому касир чудово знає товарні коди і може набрати, залежно від ситуації, код більш дорогого або більш дешевого товару. Приміром, касир замість глазурованого сирка пробив ціну коробки шоколадних цукерок.

Ще одне, більш дрібне шахрайство касирів: у чеку ціна товару, що купується, завищується всього на пару гривень. Дріб'язок, але за день набігає кругла сума.

Еталон кілограма - 900 грамів

У супермаркетах можуть не тільки обрахувати, але й обважити. Загальновідомо, що деякі товари, особливо фрукти й овочі, піддаються всиханню. Наприклад, надійшло в магазин 30 кілограмів бананів, а за кілька днів вони на пару-трійку кіло усохли. При переобліку цей мінус обов'язково спливе, і покривати його продавцям доведеться зі своєї зарплати. Тому часто продукти заздалегідь фасують у сіточки і наклеюють бирку з вагою та вартістю. А потім, заплативши за кілограм картоплі, ви реально одержуєте 930-940 грамів.

Якщо ж товар фасується централізовано, то обманутими можуть виявитися всі покупці. Адже продукти завішують разом із пінопластовою упаковкою і фасувальною плівкою, які важать 8-10 грамів. Купуючи, наприклад, шматочок сьомги, ви одержуєте на додачу упаковку за ціною делікатесу.

Найдешевший

Осі іще одна хитрість маркетологів деяких магазинів: на цінниках великими літеарми вказується ціна товару без ПДВ, реальна вартість пишеться нижче дрібним шрифтом. Багато покупців звертають увагу лише на першу ціну. А при розрахункові на касі вже не звертають уваги на загальну суму покупки, лишаючись свято впевненими в тому, що «тут все-таки дешевше».

Звичайне вимагання

Інколи гроші в супермаркетах «збивають» тривіальним бандитським шляхом - методом вимагання. Ви купили товар, але забули взяти чек. На виході до вас підходить охоронець і просить пройти в службове приміщення. Начебто, за підозрою, що не весь товар пробитий. Звертатися до касирки в таких випадках може виявитися даремно. Часто вони працюють заодно з охороною і гроші з «розведених» клієнтів ділять навпіл. У такому випадку варто діяти нахабно й упевнено. Сказати, що ви нічого «лівого» у сумку не кидали, самі ви юрист, вимагаєте понятих і адвокатів... Загалом, качати права. На охоронців така поведінка має сильну заспокійливу дію.

Звісно, найкраще завжди забирати із собою чек. І в жодному разі не йти в підсобне приміщення. Там вам можуть підкинути що завгодно і обвинуватити в крадіжці чого завгодно. Памятайте, що охоронець не має права вас обшукувати. Він може тільки затримати вас до приїзду міліції. Правда, не завжди нахабні здирники її бояться. Тому що мають із нею «особливі» договірні відносини...

сайт "Братство"



Комментировать статью
Автор*:
Текст*:
Доступно для ввода 800 символов
Проверка*:
 

также читайте

по теме

фототема (архивное фото)

© фото: Noname

Фото, сделанное на улице Мадрида. Бедность есть везде, не только в Африке! Щемящие чувства вызывает вид этой бедной женщины, одетой в рубище, едва прикрывающее тело. В пластиковых пакетах, которые она держит в своих слабых руках очевидно содержится весь нехитрый скарб бедной испанки.

   
новости   |   архив   |   фототема   |   редакция   |   RSS

© 2005 - 2007 «ТЕМА»
Перепечатка материалов в полном и сокращенном виде - только с письменного разрешения.
Для интернет-изданий - без ограничений при обязательном условии: указание имени и адреса нашего ресурса (гиперссылка).

Код нашей кнопки: