Кабінет міністрів має намір обмежити вартість службових автомобілів для державних службовців до 60 тисяч гривень. Зараз верхня планка таких витрат майже в 10 разів вище - 500 тисяч гривень.
Ця сума дозволяла міністрам і главі Секретаріату Президента купувати престижні «Мерседеси» Е-класу, «Ауді» А-6, «Тойоти», елітні варіанти «Фольксвагена». У свою чергу суми в 60 тисяч гривень вистачить на китайські автомобілі, російські «Волги» або «Деу Ланос».
Проте члени Кабміну не постраждають від такого рішення. В уряді запевнили, що ніяких дорогих закупівель найближчим часом у них не передбачалося.
Водночас нові правила ламають плани Секретаріату Президента. За даними одного з депутатів БЮТ, глава Секретаріату Президента Віктор Балога саме планував обновити службовий автопарк.
Уперше цінові ліміти на купівлю автомобілів увів перший віце-прем'єр Юрій Єхануров у 2001 році. Коли Кабмін у 2007 році очолила Юлія Тимошенко, межею витрат для найвищих чинів стала сума у 500 тисяч гривень.
300 тисяч на автомобілі дозволялося витрачати губернаторам. 250 тисяч - іншим посадовим особам Секретаріату Президента, Кабміну й апарату Верховної Ради.
Знизивши планку до рекордних 60 тисяч гривень, Кабмін має намір зрівняти в правах чиновників усіх рангів.
Директор департаменту фінансів органів держуправління Мінфіну Оксана Вовченко зізнається, що самі міністри від обмежень навряд чи постраждають. А от тим чиновникам, що планували змінювати свій службовий транспорт, доведеться вписатися в новий ліміт.
Як пише газета «Дело», самих міністрів нові ліміти не лякають. Чиновники визнають, що і не збиралися закуповувати для себе престижні машини, оскільки вони в них і так є.
«Я задоволений станом свого автомобіля і змінювати його не збирався. Зараз у мене Volkswagen Phaeton, що мені виділили в 2005 році», - розповів міністр у справах сім'ї, молоді та спорту Юрій Павленко.
«У Міністерстві економіки автомобілі куплено якщо не цього року, то в кращому випадку в минулому-позаминулому», - зазначив заступник міністра економіки Валерій П'ятницький. Тому він упевнений, що необхідність купувати машини у відомства не виникне.
«Зрештою, міністри напевно мають власні автомобілі, і немає потреби щороку їх змінювати», - вважає чиновник. Сам П'ятницький їздить на державному Chevrolet.
Міністр із питань ЖКГ Олексій Кучеренко їздить на службовому Volkswagen. Він вважає ідею обмежити витрати на машини сумою в 60 тисяч «занадто радикальною».
ФОРПОСТ