ТЕМА

Газу не буде! Дешевого

15 февраля 2006 | 09:29

Нижче the best з вчорашнього дня уряду у парламенті, вдруге присвяченого газовому питанню.


ЄХАНУРОВ Ю.І.

...Як відомо, угодою між Кабінетом Міністрів  України та урядом Російської Федерації від четвертого жовтня 2001 року Про додаткові заходи щодо забезпечення транзиту російського природного газу по території України передбачено щорічне підписання протоколу, яким узгоджуються обсяги транзиту, розміри платежів у грошовій формі або обсяги поставок газу в оплату за транзит.

Протокол на 2006 рік мав бути підписаний до першого липня 2005 року. Проте це не було зроблено, в першу чергу, через неконструктивну позицію російської сторони. Численні зустрічі з її представниками у 2005 році не призвели до досягнення результатів, які б влаштували Україну. Більше того, російська сторона запропонувала на 2006 рік значно жорсткішу умови для співпраці з Україною в газовій галузі. Це підвищення ціни на газ, зміни механізму його постачання з Росії і Туркменістану, та перехід на грошову форму розрахунків за надання послуг з  транзиту.

Все це  пропонувалося зробити без будь-якого перехідного періоду та без підписання щорічного протоколу. Незважаючи на наполегливі дії Уряду, до кінця 2005 року не вдалося врегульовувати розбіжності в позиціях сторін на прийнятних для України умовах. Тим часом російська сторона попередила, що у випадку недосягнення  згоди, вона  обмежить постачання газу для споживачів України.

Ситуація ускладнилася ще й тим, що 29 грудня 2005 року президентом Туркменістану і головою правління Акціонерного товариства Газпром була підписана угода щодо поставок в шостому році в Росію 30 мільярдів кубометрів туркменського газу, в тому числі в першому кварталі 15 мільярдів, тобто, практично, весь обсяг видобутку газу в Туркменістані за цей період, який можна було направити в північному напрямку.

31 грудня 2005 року Газпром повідомив НАК Нафтогаз України, що у шостому році продаж російського газу здійснюватиметься виключно за ринковими принципами, а це ціна 230 доларів за тисячу кубометрів, а розрахунки за послуги з транзиту газу територією України провадитимуться грошовими коштами. Починаючи з 1 січня 2006 року Газпромом було обмежено постачання природного газу в Україну, що призвело до зменшення обсягів транзиту російського газу. Хочу наголосити, що НАК Нафтогаз України діяв у відповідності до умов контракту, укладеного з ВАТ Газпром 21 червня 2002 року. Для запобігання виникнення енергетичної кризи було створено оперативний штаб. В результаті рішучих і послідовних дій української сторони Газпром підтвердив, що починаючи з 4 січня відновить обсяги постачання газу до України.

Подальша конфронтація в зимовий період могла б призвести до непередбачених наслідків та перебоїв в роботі вітчизняної газотранспортної системи, аж до виникнення техногенно-небезпечної ситуації. Розуміючи це, протягом 3-4 січня 2006 року у ході переговорів Мінпаливоенерго України  НАК Нафтогаз України  і ВАТ Газпром було досягнуто принципових домовленості щодо подальшої співпраці сторін у газовій галузі.

ВАТ Газпром  підтвердило обсяги постачання газу до України на рівні показників, які були зафіксовані в останні дні 2005 року та відповідали умовам контракту від  21 червня 2002 року.

4 січня 2006 року сторони на компромісних засадах уклали угоду та доповнення до раніше укладених контрактів, які визначили умови транзиту та постачання природного газу в Україну в  2006 році та забезпечення балансу газу для України.

Відповідно до цієї угоди у лютому 2006 року створено закрите акціонерне товариство УкрГазЕнерго, яке в свою чергу 2 лютого уклало контракт з компанією РосУкрЕнерго щодо купівлі-продажу природного газу.

Основні положення укладених документів передбачають гарантоване забезпечення балансу надходження природного газу в Україну, встановлення ціни на газ на рівні 95 доларів США за тисячу кубометрів до кінця 2010-го року. Ставка оплати послуг транзиту газу територію України встановлено на рівні 1,6 долара Сполучених Штатів Америки на 1000  кубометрів на 100 кілометрів відстані до кінця 2010 року.

... Укладені угоди та контракти забезпечують головне недоторканість української газотранспортної системи, баланс газу для споживачів України, транзитні поставки газу   в європейські країни. Крім того підписані документи забезпечать Україні перехідний період, час, який необхідно максимально ефективно використати для технічного переоснащення наших підприємств і запровадження енергозберігаючих технологій.

Результатом перехідного періоду має стати припинення нераціонального споживання Україною природного газу. Ми повинні рішуче виправити ситуацію, коли наші  енергозатрати в розрахунку на одиницю ВВП є у декілька разів більшими ніж в країнах Європи.

Конкурентноздатність продукції українських підприємств на світових ринках має визначатися не обсягами дотування державою низьких цін на енергоносії, а рівнем впровадження сучасних технологій та стандартів менеджменту.

У нас є значні запаси вуглеводнів і потрібно вжити заходів для нарощування обсягів власного газу. Питання полягає у створенні сприятливих умов для залучення інвестицій для розвитку та розробки родовищ.

Уряд працює в цьому напрямку і ми сподіваємося, що нам вдасться залучити кошти для розвитку і розробки родовищ на шельфах Чорного і Азовського морів. Як відомо, перший тендер буде реалізовано вже в березні місяці.

Геополітичне розташування України на межі євроазійського, європейського економічних просторів, наявність розвиненої інфраструктури створює передумови для розвитку нашої газотранспортної системи, включаючи підземні сховища газу. Тому вже найближчим часом необхідно буде затвердити, ми затвердимо програму збільшення не менш ніж в два рази місткості підземних сховищ.

Передбачається, що частина коштів, отриманих від підвищення ставки за транзит газу з 1,09 до 1,6 долара буде спрямовано на роботи, повязані з підвищенням надійності роботи газотранспортної системи і, в першу чергу, для забезпечення надійності транзиту газу територією України європейським споживачам.

Запровадження енергозберігаючих заходів, спрямованих на суттєве скорочення витрат газотранспортної системи на технологічні потреби, а це майже 8 мільярдів кубометрів на рік, дозволить зекономити не менше 25% природного газу.

Уряд продовжує працювати над пошуками джерел диверсифікації постачання газу в Україну. Особливої уваги заслуговують пропозиції щодо розробки довгострокових проектів постачання.

...Створений урядом резерв часу є достатнім для того, щоб власники підприємств України усвідомили необхідність жити, як кажуть, по средствам, і  чим швидше вони перестануть дотувати антиурядову діяльність, а почнуть вкладати ці кошти у модернізацію виробництва, тим більш ефективно вони зможуть скористатися  перехідним періодом.

Шановні народні депутати! Варто відзначити,  що  в умовах надзвичайного холоду, країни Європи від Німеччини до Росії вживали  термінових заходів  для економії блакитного палива  і використання альтернативних видів  палива. В той же час, протягом січня показники споживання газу в Україні були рекордними і  досягли 427 мільйонів кубометрів на добу. У звязку з цим вважаємо, що державна політика не повинна обмежуватись заходом з енергозбереження, а нести у собі комплекс завдань забезпечення енергоефективності, оскільки термін енергозбереження характеризує абсолютне скорочення споживання енергоресурсів без врахування ефективності їх використання.

На наше переконання, штучне скорочення споживання енергоресурсів може стати на заваді  соціально-економічного розвитку України. Потрібно розділити ці два поняття: енергозбереження та ефективне використання енергоресурсів.

 

...В січні в Україні  встановлено рекорд споживання газу. За місяць спожито 8,5 млрд. кубометрів газу, що майже  на 20 відсотків більше, ніж в січні 2005 року.

В той же час, при величезних  обсягах споживання природного газу, оплачена тільки третина від спожитого. Розрахунки споживачів по фондам обласних державних адміністрацій становить 46 відсотків. При чому, підприємства комунальної теплоенергетики  розрахувалися на 34 відсотки. Борг  в січні по  всіх споживачах   склав 703 млн. гривень.

Користуючись присутністю  представників ЗМІ і їх надзвичайною увагою до газового питання, прошу професійної допомоги в донесенні до  широких кіл громадськості тези, що безкоштовного, або дешевого природного газу, в подальшому ніколи не буде, хто б про що і не говорив напередодні виборів. Тому кожен споживач   має розраховуватися за нього своєчасно і в повному обсязі.

 

...Мені нічого не відомо про те, що Плачков в РосУкрЕнерго. І мене така інформація, це не є інформація, це є просто незрозумілі ваші якісь Якщо у вас є джерела здайте в СБУ.

 

Міністр економіки ЯЦЕНЮК А.П.

... Україна сьогодні посідає перше місце серед усіх країн світу за обсягами споживання енергетичної продукції на один долар виробленого валового внутрішнього продукту. І ця тенденція є надзвичайно занепокойливою як для українського уряду, так і  для економіки в цілому. Другий базовий постулат, який хотілося б вам доповісти це  стосується цін на енергоносії в світі в цілому.

І так, ціни зростають і тенденція до зростання буде мати постійне місце. Середньозважені темпи росту цін на  енергетичне вугілля, на  кокс, на мазут і на нафту в середньому складають до 50% річних. Можна навести приклад, що стосується зростання цін на нафту, то експортне мито, наприклад, в Російській Федерації протягом останнього року зросло на 200%.

З огляду на це, для України абсолютно стає зрозумілим те, що економіка буде потерпати від суттєвого зростання цін не тільки на газ, а і на енергоносії в цілому. Таким чином, Міністерством економіки було зроблено декілька базових підрахунків щодо впливу на сталий економічний розвиток, зміни цінової конюнктури.

Перший базовий розрахунок був здійснений при ціні 230 доларів за 1000 метрів кубічних газу. Якщо ви пригадуєте, то така ціна фігурувала в окремих пропозиціях з боку російської компанії  ре. Газпром. Змушений вам доповісти, що ціна 230 за умови її прийняття означає для української економіки повний колапс. На цифрах це визначається наступним. Темпи росту валового внутрішнього продукту є негативними і будуть сягати 7-8%, мінус 7-8%. Індекс споживчих цін близько  30%,  індекс цін  виробників -  близько 25%. Негативне торгівельне сальдо мінус 7 мільярдів. Таким чином, можна чітко констатувати те, що ціна 230 є абсолютно неприйнятною для української економіки. Друге питання, яке стосується ціни 160, така ціна також фігурувала, тут тенденції аналогічна тій, яка була по 230, але з  певними зменшенням цінових параметрів. Ну, наприклад, те, що стосується ВВП, то ВВП планувалося мінус 3, мінус 4 відсотки.

Це обєктивно впливає також  на тиск на валютний курс і на загальний економічний розвиток, який наближується до кризового, за умови прийняття ціни чи то 230, чи то 160. при визначенні базової ціни, яка затверджена рішенням уряду, хотів би доповісти наступне. Ми провели декілька методологічних підходів. Перший підхід це зустрічі і калькуляції в  галузевому розрізі по всім субєктам економічної діяльності. Тобто ми зустрілися з усіма асоціаціями, я  підкреслюю з усіма, починаючи з металургів і закінчуючи цукровиками і навіть тими, які в теплицях вирощують ту чи іншу сільськогосподарську  продукцію, і прийшли до висновку наступного: максимальна ціна для української економіки на поточному етапі складає  не вище 110 доларів. Всі інші розмови про будь-які інші ціни є абсолютно неприйнятними і є  такими, які призводять економіку до  кризового стану.

З огляду на це хотів би поінформувати про наступне, що було зроблено урядом і Міністерством економіки в цих питаннях. Перше і основне: урядом України було прийнято рішення щодо встановлення граничної ціни на газ  природній у розмірі 110 доларів терміном на 5 років. Будемо відверті, це рішення приймалося задля того, щоб обмежити діяльність будь-яких субєктів на українському ринку по реалізації газу природного і не дати можливості реалізовувати газ природній за нерегульованим тарифом.

Таким чином, сьогодні держава взяла на себе зобовязання і зобовязала всіх інших субєктів, що ціна на газ природній протягом  пяти років не повинна перевищувати 110 доларів США.

Друге, ходять думки про те, що і чутки про те, що це рішення є рекомендаційним. Смію вас запевнити, що це рішення не є рекомендаційним, а є обовязковим для всіх  органів як державної влади, так і для субєктів, і базується як на нормах  конституції, так і на законах про ціни і ціноутворення. І тепер НКРЄ на виконання даного рішення зобовязано прийняти погалузевий розподіл, а точніше, вибачте, покатегорійний, вибачте, розподіл ціни, яка не перевищує 110 доларів, але при цьому це не означає, що це буде 110 доларів. Це може бути нижче.

Друге, з понеділка Державна інспекція по контролю за цінами отримала доручення щодо перевірок всіх субєктів, які здійснюють реалізацію газу природного на предмет відповідності постанови уряду по 110-ти доларам.

Третє, ми вводимо ліцензування експорту, газу природного не тільки імпортованого, а й того, який українського походження для того, щоб забезпечити баланс газу на Україні.

Четверте, урядом прийнято рішення щодо підготовки проекту закону про введення лімітів споживання з урахуванням енергозберігаючих технологій. Застосовується аналогічна схема до електроенергетики, коли понадлімітне споживання буде штрафуватися.

Наступне, це  внутрішня тарифна політика. І тут у нас є прохання розглянути ті пропозиції, обєктивно зрозуміло, що незрозуміло, коли застосовувати цю внутрішню тарифну політику, тому що вона в обовязковому порядку буде впливати також і на тарифи для населення. Одначе, необхідно терміново вирівнювати внутрішні ціни. І при цьому українське населення, яке буде теоретично платити більше, повинно в повному обсязі отримати компенсатори з Державного бюджету у вигляді енергосубвенцій.

 

... Скажу відверто, якби я знав, де взяти гроші на структурну перебудову, це було би на рівні якогось відкриття, а те, що стосується практичних кроків, то мова сьогодні йти повинна про наступне, що неможливо розглядати структурну перебудову економіки без зміни зовнішньої конюнктури, без збільшення прибутковості і без забезпечення сталого її розвитку. Більше того, основним джерелом сьогодні отримання коштів, це повинна бути банківська система України. Це перше джерело. Друге джерело, це зовнішні запозичення. Третього просто не дано. Третє, можливо, буде, це реінвестиції з урахуванням того, що прибутковість української економіки буде зростати. Але тенденція 2006 і 2007 року по зовнішнім ринкам каже про те, що теза щодо надмірних прибутків української економіки є досить спірною.

Таким чином три базових параметра. Перший параметр внутрішнє кредитування, другий параметр дешеві зовнішні запозичення, хороше розміщення суверена на зовнішніх ринках і низька ставка і третій параметр реінвестиції, це три ключових параметра отримання ресурсу.

 

Міністр фінансів ПИНЗЕНИК В.М.

До моменту прийняття бюджету на 2006 рік нам не були відомі цінові параметри газу на цей рік. Тим не менше при розробці бюджету були закладені певні запобіжні заходи щодо можливого підвищення цін і тарифів на енергоносії.

Перше. Планові витрати на комунальні платежі збільшено на 12 відсотків. Всього бюджету закладено на цю мету 4,4 мільярда, з них півтора мільярди в державному, 2,9 - в місцевих бюджетах.

Друге. У місцевих бюджетах закладено нерозподілений за формулою ресурс в 1,1  мільярда гривень.

 Міністерство фінансів запропонувало місцевим органам самоврядування при затвердженні бюджетів спрямувати  їх в першу чергу на енергозбереження та можливий додатковий ресурс для оплати енергоносіїв.
          Третє. На 700 мільйонів гривень до 2,3 мільярда збільшена субвенція на оплату пільг і субсидій  житлово-комунальних послуг.  З них 300 млн. гривень, або на 19 відсотків більше, закладено на зростання цін.

Четверте. Передбачені в бюджеті 1 млрд. гривень на інвестиційні проекти, ми рекомендуємо уряду спрямувати у першу чергу на проекти енергозбереження в бюджетній сфері.

Пяте. Поряд з погашенням заборгованості  із-за будівництва газопроводів, на ці цілі може буде спрямована надбавка до ціни газу в 450 млн. гривень, а також спеціальна кредитна лінія на енергозбереження в сумі майже 400 млн. гривень

За умови незмінності цін газу для населення та граничних цін для економіки в 110 доларів, ми можемо говорити про можливість утримання балансу бюджету в найближчі місяці.

Разом з тим, ми хочемо відзначити  ті ризики, що виникають до кінця року, на думку  Мінфіну для бюджету з підписаного  пакету угод.

Відносно нескладним питанням є збільшення видатків у звязку зі зміною цін газу для бюджетних установ та підприємств Теплокомуненерго.

200 млн. гривень  це питання може бути врегульовано в рамках оперативного управління виконання бюджету.

Друге.  Значно серйознішим є ризик, повязаний з покриттям збитків від  постачання газу Теплокомуненерго.  Міністерство фінансів оцінює їх у 3.3  млрд. гривень, близько 660 млн. доларів. Віднесення їх на витрати НАК Нафтогазу, при незмінних інших умовах діяльності, дозволяє покрити операційні видатки НАКу. При цьому відсутні можливості для обслуговування кредитів та здійснення інвестицій НАКом Нафтогаз.  Це істотно впливає на баланс бюджету.

Третє. Серйозно ускладнює ситуацію та обставина, що чіткої гарантії фіксації ціни газу в укладених угодах не має. Ціна газу може змінюватися на обґрунтовану вимогу РосУкрЕнерго, причому, заднім числом. Ця умова неадекватна умовам  зміни ставок транзиту через Україну, яка може  змінюватися за згодою сторін. До того ж, для РосУкрЕнерго вона не може змінюватися перших два роки, а до 2030 року може змінюватися лише два рази.

Увязки ставок транзиту та цін в угодах немає. Хоча ціна газу ключова складова собівартості транзиту, бо на транзит ми витрачаємо близько 7 мільярдів. Це робить країну досить вразливою від цінового тиску. Немає адекватності сторін в стосунках газ-транзит. В транзиті Україною це НАК, компанія, що експлуатує газотранспортну систему. В ціні газу і транзиті газу для України це не Газпром Російської Федерації, а компанія РосУкрЕнерго. Їй відповідати нічим, бо вона не володіє ні газом, ні активами.

Пяте. Вкрай важко оцінити для бюджету наслідки відсутності дзеркальних умов транзиту газу. Україна транспортує газ по базовій ставці 1,6 доларів США за 100 кілометрів. По транспортуванню газу для України з Туркменістану ставки немає, бо розрахунки ведуться газом, або бартером. За існуючих пропорцій розподілу газу при ціні газу в Туркменії  50 доларів США ставка транзиту коливається  від 1 долара 18 центів до одного долара 61 цент залежно від маршруту транзиту. При ціні газу в сто доларів США, а ця цифра вже звучить, реальна ставка транзиту для України зростає від 2 доларів 37 центів до 3 доларів 22 центи. Крім того, при ціні газу в 230 доларів США транзит газу територією України має шанси стати збитковим. За наявності відповідної бази вихідних даних Міністерства фінансів може обґрунтувати та точно прорахувати всі бюджетні параметри, але на жаль, гадати при такій невизначеності умов ми не можемо.

 

Перший заступник міністра закордонних справ БУТЕЙКО А.Д.

Міністерство закордонних справ брало активну участь у підготовці і виконанні заходів спрямованих на нейтралізацію негативного впливу газової суперечки, яка розглядалася Росією як елемент реалізації своєї політики спрямованої на досягнення монополії у газопостачанні держав цього регіону.

Передбачаючи подібні дії спрямовані на загострення ситуації, зокрема, шляхом можливого припинення або різкого скорочення поставок газу України міністерство вживало відповідних заходів з метою отримання політичної підтримки з боку інших держав.

В цьому контексті міністерством було вжито заходів для відповідного інформування урядів європейських країн щодо ситуації, яка склалася довкола переговорів з Росією і як у Києві, так і через закордонні дипломатичні установи України.

Наприкінці грудня минулого року Міністерство закордонних справ України внесло на розгляд Президента та уряду України пропозиції щодо задіяння  механізму консультації згідно з меморандумом про гарантії безпеки у звязку з приєднанням України до договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 5 грудня 1994 року, так званий, Будапештський меморандум.

Паралельно з цим опрацьовувалися можливості залучання Європейського Союзу до врегулювання газової суперечки, із цією метою представники МЗС були відрядженні до Брюсселя для участі в засіданні координаційної групи Європейського Союзу з питань газу, яке відбулося 4 січня 2006 року.

У ніч на 4 січня 2006 року в Москві було підписано тристоронню угоду між НАК Нафтогаз України, Радгоспром та компанією РосУкрЕнерго про врегулювання відносин у газовій сфері. Ця угода має характер угоди між господарюючими субєктами.

Оскільки Міністерство закордонних справ відповідає за міжнародно-правові аспекти стосунків нашої держави з іншими, то в рамках своєї компетенції міністерство здійснило аналіз цієї угоди на предмет відповідності укладеним раніше між Україною і Росією міждержавним договорам, зокрема в частині дотримання принципів рівноправності та взаємної вигоди і передало свої висновки уряду для прийняття подальших рішень.

Ми вважаємо за доцільне і далі, і працюємо над тим, щоб активізувались зусилля міністерств і відомств України з метою укладення з російською стороною міжурядового протоколу на 2006 рік щодо співробітництва в газовій сфері та з метою унеможливлення виникнення аналогічних кризових ситуацій в майбутньому. Ми очікуємо, що наступного тижня такі документи можуть розглядатись у двосторонньому контексті із Росією.

Хотів би також підкреслити, що наші пропозиції торкаються також заходів для активізації діалогу, спрямованого на співпрацю України із Європейським Союзом в рамках підписаного минулого року Меморандуму про співробітництво в енергетичній галузі.

 

Голова Комітету ВР з питань паливно-енергетичного комплексу КЛЮЄВ А.П.

На сегодняшний день вряд ли у кого из народных депутатов остаются сомнения в том, что система обеспечения природным газом нашей страны оказалась разрушенной в следствие некомпетентных действий руководителей газовой отрасли и непринципиальной позиции Кабинета Министров. В результате чего нанесен серьезный урон интересам нашего государства. Все достигнутые ранее договоренности давали возможность на взаимовыгодных условиях осуществлять сотрудничество в этой сфере и с Россией, и с Туркменистаном в течение еще ряда лет.

Изменение условий импорта, транзита, распределения  поставок газа потребителям  Украины, а это, по сути, серьезная корректировка энергетической     политики государства не были согласованы с Верховным Советом Украины.

Более того,  народным депутатам предоставлялась информация с искажением истинного положения  дел. На запросы комитета о характере  и масштабах возможных социально-экономических  последствий для Украины в случае повышения цен на импортируемый газ, Минэкономики, Кабмин до сегодняшнего дня не могут дать четкой аргументации и ответа.

Хотя по оценкам независимых экспертов в ходе реализации новых газовых соглашений в стране может разразиться общий экономический кризис и уже через несколько месяцев после перехода  на новую систему цен на газ. Повышение цен на газ это толчок к инфляции. Это  неизбежно негативно отразится на экономике, на бюджетах  всех уровней и  населении. Появление в газовых  отношениях  между Украиной и Россией  третьего субъекта в лице посреднической  фирмы  РосУкрЭнерго и создание с ним СП может нанести  тяжелый удар по национальной безопасности Украины.

Уже всем ясно, что это приведет, во-первых, к передаче  НАК Нефтегаз Украины своих  функций по  распределению и продаже газа совместному предприятию.

Второе. К использованию непрозрачных схем ценообразования и не исключено - большой дифференциации  для целенаправленного воздействия  на финансовое состояние  украинских предприятий.

Третье. К вывозу сверхприбыли в третьи страны с уходом от налогообложения.

Четвертое. За всем этим последует банкротство  и реструктуризация НАК Нефтегаз Украины, и как итог, отчуждение за долги   ГТС Украины.

К сожалению, со стороны Кабинета Министров не было попыток обеспечить прозрачных действий и решения Минтопэнерго и НАК Нефтегаз Украины»  по изменению системы газообеспечения страны. А эти решения могут круто изменить судьбу Украины  и нации и не в лучшую, к сожалению, сторону.

Учитывая тенденции в мировой экономике,  давно были сделаны выводы, что цены на энергоносители будут расти, в том числе и для Украины. Но только от правительства зависело какой сделать выбор в пользу национальной экономики. Поэтапное повышение цен, причем с 2010 года, либо ценовой шок с 2006 года.

Положение в стране на сегодняшний день нельзя назвать стабильным. Неустойчивая макроэкономическая  ситуация, инфляционное ожидание и повышение цен  на энергоносители могут вызвать адекватную реакцию со стороны промышленников, которые автоматически будут взвинчивать цены на свою продукцию для внутреннего рынка. Такое положение может привести  страну к  гиперинфляции, к остановке тысяч предприятий и  массовой безработице. Чтобы не допустить общего кризиса экономки  необходимо проведение взвешенной политики,  направленной на экономное использование энергоресурсов и повышения энергоэффективности экономики. Назову лишь несколько необходимых шагов в этом направлении.

Первое. В закон об энергосбережениии, ряд других законов Украины нужно внести изменения, связанные с экономическим стимулированием внедрения энергосберегающих технологий. Использование альтернативных источников при одновременном ужесточении санкций за нерациональное использование топлива, энергии.

Второе. Принять концепцию энергетической безопасности  Украины.

Третье.   Наметить комплекс мер  по предупреждению развития кризисных ситуаций в следствие возможных резких колебаний  цен на энергоресурсы.

Однако, как свидетельствуют итоги работы за  2005 год,  из состояния неопределенности в обеспечении газом в условиях, которые уже  второй месяц работают предприятия Украины в нынешнем составе правительства, к сожалению, просто некому взять на себя реализацию всех этих задач и национальных интересов.

Я как руководитель комитета по топливно-энергетическому комплексу считаю, что предельная цена на газ 110 долларов за тысячу кубов на 5 лет,  это ничем необоснованная цена  и ничем не обоснованный срок. Это опять, к сожалению, голый популизм. 110 долларов за тысячу  кубов это предельная цена без транспортировки и без НДСа. Фактически  наши предприятия будут получать  по 138 долларов за тысячу кубов.

Далее.  Что за установка лимитов? Ведь это коррупционная схема - установление предельных лимитов потребления газа. Фактически это отразится на росте ВВП.

Вы поедьте, уважаемые коллеги, уважаемые представители правительства, поедьте на предприятия. И перестаньте слать телеграммы правительственные, где запрещают круглосуточную работу доменных печей! Кто знает из металлургов, тот прекрасно понимает, что если мы один раз хоть на минуту остановим доменную печь, мы уже никогда в жизни не сможем восстановить без капитального ремонта.

Если и дальше будут такие популистские, ничем не обоснованные решения, то экономика нашего государства таких экспериментов больше не выдержит. И я призываю руководителей Правительства прекратить заводить в заблуждение и народных депутатов, и общество!

Джерело: офіційний сайт Верховної Ради України



Комментировать статью
Автор*:
Текст*:
Доступно для ввода 800 символов
Проверка*:
 

также читайте

по теме

фототема (архивное фото)

© фото: .

Facebook

   
новости   |   архив   |   фототема   |   редакция   |   RSS

© 2005 - 2007 «ТЕМА»
Перепечатка материалов в полном и сокращенном виде - только с письменного разрешения.
Для интернет-изданий - без ограничений при обязательном условии: указание имени и адреса нашего ресурса (гиперссылка).

Код нашей кнопки: