ТЕМА

МВС: красти, так мільйарди!

15 июня 2007 | 10:18

Ревізія діяльності МВС у 2005-2006 роках виявила порушень на 1,6 млрд. грн.


 Про виявлені порушення в фінансово-господарській діяльності Міністерства внутрішніх справ та його структурних підрозділів ГоловКРУ та КРУ МВС  йшлося на колегії МВС, яка відбулася 13 червня під головуванням виконуючого обовязки міністра внутрішніх справ України Михайла Корнієнка. Наступного дня було проведено прес-конференцію для ЗМІ, де ця інформація набула широкого розголосу.

Як наголосив заступник голови ГоловКРУ Дмитро Олійник, така широкомасштабна перевірка в МВС проводилася вперше за роки незалежності. Інспектуванням було охоплено понад 580 обєктів від центрального апарату МВС, структурних підрозділів до райвідділів внутрішніх справ. Результати, які отримали контролюючі органи, вражаючі: виявлено порушень на загальну суму 1,6 млрд. грн. Тобто, порушення були в 16,5 % усіх проінспектованих ресурсів (зазвичай в роботі КРУ ця цифра не перевищує 2 %).

Як зазначив Дмитро Олійник, це дуже великий показник. Масові порушення призвели і до значних фінансових збитків.

І хоча в системі МВС є свій контролюючий орган, він за своєю природою не може бути стовідсотково ефективним: адже як може підлеглий контролювати керівника, з рук якого отримує зарплату? Тож Дмитро Олійник висловив впевненість в необхідності ініціювання створення незалежного органу контролю, який би постійно слідкував за дотриманням фінансово-бюджетної дисципліни в МВС.

За результатами перевірки, 600 посадових осіб відомства притягаються до відповідальності. Також було ініційовано порушення 6-ти кримінальних справ, завершується підготовка матеріалів ще для 4-х. Скільки справ буде порушено ще - сказати важко, мова може йти про кілька десятків. Багато залежатиме і від порушників. Адже, як наголошувалося на прес-конференції, головне компенсувати завдані збитки, а не посадити людей за грати. На сьогодні вже відшкодовано 18,8 млн. гривень збитків. Шанси ж компенсувати завдані втрати є у багатьох порушників. Приміром, людина, яка "відповідає" за "оборудки" з закупівлею цифрових фотоапаратів на кілька сотень тисяч гривень, може повернути кошти і цим пом`якшити свою відповідальність. Так само може вчинити і ще один колишній чиновник, який "благословив"  використання службового автомобілю "Фольксваген Таурег" для свого товарища ... безкоштовно.

Як повідомив заступник міністра Віктор Суслов, Постановою Кабміну від 4 червня 2007 року №795 визначено перелік платних послуг, які зможе надавати МВС. Адже до цього ці функції часто передавалися приватним структурам, які створювалися при міністерстві. На практиці виходило, що ці фірми заробляли значні кошти, тоді як до МВС перераховували копійки. Приміром, у 2005-2006 роках водіїв практично зобовязували придбавати пластикові тримачі для талонів техогляду. Громадяни змушені були купувати ці пристрої за 11 гривень при собівартості 90 копійок, фірми заробили понад 18 млн. гривень. Не менш активно діяли і приватні структури, які виготовляли паспорти, номерні знаки, надавали охоронні послуги. І не дуже поспішали розлучитись з "легкими шаленими грошима" подавали на МВС до суду, посилаючись на те, що договори від імені МВС підписувались на 5 і більше років.

Навколо МВС була розгорнута дійсно бурхлива комерційна діяльність. При міністерстві створили понад 600 підприємств, які надавали левову частку платних послуг. Таку ж частину вони залишали собі. Приміром, одне з підприємств, заробивши 42 млн. грн. на наданні платних послуг, на рахунки МВС перерахувало лише... кілька тисяч гривень.

Функції з видачі закордонних паспортів в деяких регіонах майже повністю були передані приватним фірмам, які на цьому заробляли значні кошти. Такі ж схеми діяли і щодо послуг, якими користувалися власники транспортних засобів. Банальне проходження техогляду приносило неабиякі прибутки фірмам, які працювали при МВС, але наповнювали при цьому лише власну кишеню.

Чимало порушень було і у фінансовій діяльності Державної служби охорони, при якій теж були створені приватні структури, які, дублюючи функції ДСО, заробляли значні кошти.

Серед порушень і закупівля товарів та послуг, яких МВС не потребувало. Приміром, придбана не відомо для яких цілей партія черевиків оранжевого кольору і досі пилиться на складах. Перевірка виявила у власності структурних підрозділів міністерства  і ...600 тонн пшениці. Це - благодійна допомога, яку надавали міліції, в цьому ряду був і цукор, матеріали...

МВС, у свою чергу, проявляло неабияку необізнаність продаючи автомобілі. Приміром, машину представницького класу, оціночна вартість якої приблизно 220-230 тисяч гривень, було реалізовано за ціною, в 10 (!) разів меншою. Значні втрати бюджету - і від заниженої оціночної вартості автомобілів, проведеної експертами ДНДЕКЦ. Саме з цієї суми сплачуються відсотки до Пенсійного фонду.

Все це лише поодинокі епізоди з десятків томів матеріалів перевірки. На сьогодні 392 ревізійні справи передано до правоохоронних органів, які прийматимуть подальші рішення щодо їх фігурантів.  Перевірка виявила не лише порушення, а й недосконалість системи організації управління майном МВС, розподілу коштів, проведення закупівель тощо. Тож без організаційних змін навести лад буде складно.

Сьогодні керівництвом МВС зроблено серйозний крок, аби унеможливити розбазарювання сотень мільйонів гривень на користь комерційних структур, зазначив Віктор Суслов. Зокрема, було реорганізовано саму структуру МВС, адже до цього один департамент займався і оплатою, і закупками, і проведенням тендерів, маючи при цьому власні рахунки. Звісно, що такі підходи до організації роботи були підґрунтям для численних зловживань. На сьогодні ліквідовано юридичні особи в складі МВС, розділено функції між департаментами таким чином, аби здійснювався контроль над проходженням та використанням бюджетних коштів, було забезпечено прозорість при проведенні таких операцій. Та головне є неабияка воля керівництва навести нарешті лад в МВС, зокрема, через контроль дотримання фінансово-бюджетної дисципліни.

 

Любов Нечипоренко, ДЗГ МВС України

 

Читайте ще:

  • Довідка Головного контрольно-ревізійного управління
  • Довідка КРУ МВС України


Довідка

про виявлені порушення фінансово-господарської діяльності в

підрозділах МВС України за 2005 - 2006 роки

КРУ МВС України

Проведеними Контрольно-ревізійним управлінням МВС України та його підрозділами на місцях документальними ревізіями фінансово-господарської діяльності підрозділів МВС України за 2004 - 2006 роки встановлено порушення фінансово господарської діяльності, незаконне відчуження земельних ділянок та майна, недоліки в розрахункових операціях, використанні товарно-матеріальних цінностей та роботі службового транспорту.

Під час ревізії в Департаменті Державної автомобільної інспекції МВС України (далі - ДДАІ) виявлені порушення фінансової дисципліни на загальну суму понад 34,7 млн. грн.:

-      нецільове використання бюджетних коштів на суму 10,5 млн. грн.

-        необгрунтоване збільшення у 2005-2006 роках видатків державного бюджету для закупівлі вінілових утримувачів на загальну суму понад 18,0 млн. грн. За фактами зловживання працівниками ДДАІ службовим становищем Генеральна прокуратура України 22.03.2007 порушила кримінальну справу за ознаками складу злочину, передбаченого ч. З ст. 364 Кримінального кодексу України.

-        Міністерству завдано збитки від знищення залишків невикористаних талонів в розмірі 713,8 тис. грн.

-        безпідставне списання на видатки Департаменту пально-мастильних матеріалів та автомобільних шин на загальну суму 508,9 тис. грн.

-  передчасне списання форменого одягу з натуральної шкіри на загальну суму 691,3 тис. грн.

Акт документальної ревізії фінансово-господарської діяльності ДДАІ передано до Генеральної прокуратури України.

Крім того, ревізіями регіональних підрозділів ДАІ Контрольно-ревізійним управлінням МВС України встановлено ряд суттєвих порушень бюджетного законодавства і недоліків у використанні коштів та матеріальних цінностей на загальну суму понад 37 млн. грн., у тому числі:

-   залишено поза обліком основних засобів та матеріальних цінностей на загальну суму понад 2,5 млн. грн., у тому числі у ВДАІ УМВС України в Хмельницькій ( 963,4 тис. грн.), Кіровоградській ( 748,7 тис. грн.), та ряді інших областей.

- працівниками МРЕВ ДАІ практикувалося стягнення плати за діагностику автотранспорту, яка фактично не проводилась. Такими діями з населення безпідставно стягнуто понад 12,7 млн. грн., у тому числі УДАІ ГУМВС України в м. Києві - 6,0 млн. грн., УДАІ ГУМВС України в Автономній Республіці Крим - 4,9 млн. грн., В ДАІ УМВС України в Черкаській області - 1,1 млн. грн., Кіровоградській області - 610,9 тис. грн. та Рівненській області -178,5 тис. грн.

Порушуючи бюджетне законодавство, керівники підрозділів ДАІ понад затверджену штатну чисельність утримували від 10 до 100 працівників без відповідного узгодження з керівництвом Міністерства, що призвело до незаконної витрати коштів спеціального фонду державного бюджету в сумі понад 2,5 млн. грн., у тому числі в УДАІ ГУМВС України в Київській області - 473,0 тис. грн., УМВС України в Дніпропетровській області - 326,2 тис. грн., ВДАІ УМВС України в Кіровоградській області - 644,4 тис. грн., Хмельницькій - 455,7 тис. грн., Миколаївській - 239,8 тис. грн. тощо.

Виявлено незаконне списання пально-мастильних матеріалів в УДАІ УМВС України в Дніпропетровській області на суму 156 тис. грн. (матеріали перевірки передано до прокуратури).

Посадовими особами МРЕВ при УДАІ ГУМВС України в м. Києві у 2004-2005 роках державна реєстрація транспортних засобів проводилась без сплати їх власниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування або його сплати не в повному обсязі. Вибірковими перевірками виявлено несплату до Пенсійного фонду України коштів на загальну суму 236,9 тис. грн. Матеріали перевірки передані до Генеральної прокуратури України.

Мали місце випадки реєстрації транспортних засобів, вартість яких була занижена суб'єктами оціночної діяльності на загальну суму понад 27,6 млн. грн. При цьому до Пенсійного фонду не надійшло близько 827,0 тис. грн., у тому числі в м. Києві - 600,0 тис. грн., в Одеській області - 164,8 тис. грн. та м. Севастополі -62,8 тис. грн.

За фактом неналежного виконання своїх службових обов'язків посадовими особами реєстраційно-екзаменаційного відділення 1-го МРВ ДАІ при УДАІ ГУМВС України в Одеській області прокуратурою Одеської області 28.03.2007 порушено кримінальну справу за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

У Департаменті державної служби охорони при МВС України встановлено фінансові порушення на загальну суму понад 1,5 млн. грн.

Без відповідного вивчення комерційних пропозицій придбано ударно-хвильовий літотриптер, чим взято до оплати завищені фінансові зобов'язання на загальну суму понад 430,0 тис. грн.

Збиток від реалізації службових автомобілів за заниженою вартістю склав 300,0 тис. грн.

Мало місце незаконне використання коштів на загальну суму понад 434,0 тис.грн., у тому числі: утримання мобільного зв'язку -30,0 тис.грн., утримання автомобіля - 134,0 тис.грн., нарахований знос на автомобіль - 184,0 тис.грн., незаконна оплата праці водіїв -86,0 тис.грн.

Збитки від безоплатної передачі в користування службового автомобіля Свято-Успенській Києво-Печерській Лаврі становить 82,0 тис.грн.

Інші збитки склали 290,0 тис. грн.

Ревізіями регіональних підрозділів Державної служби охорони встановлено порушень на загальну суму понад 4,1 млн. грн., у тому числі:

-понад 2,2 млн.грн. склали переплати та необгрунтовані виплати грошового забезпечення та заробітної плати: в Автономній Республіці Крим -   304,5 тис.грн., Київській області - 254,6 тис.грн., УМВС України у Вінницькій - 133,6 тис.грн. та Запорізькій - 107,6 тис.грн. областях;

-      недоотримано понад 780,0 тис.грн. фінансових ресурсів: в УДСО при ГУМВС України у Донецькій області - 201,3 тис.грн., УМВС України в Тернопільській              177,8 тис.грн. та Дніпропетровській- 105,7 тис.грн. областях.

-       на суму понад 1,1 млн.грн. занижено в обліках вартості основних засобів: в УДСО при ГУМВС України в Автономній Республіці Крим - на суму 227,9 тис.грн., м. Києві - 223,5 тис.грн., УМВС України в Запорізькій області - 173,4 тис.грн.

Ревізією фінансово-господарської діяльності ДДГІРФО МВС України та підрозділів ПРФО ГУМВС, УМВС України встановлено:

-    на рекламу неефективно використано 3,5 млн. грн. державних коштів.

Перевірками УМВС України в Дніпропетровській, Хмельницькій та Кіровоградській областях установлено 14 приватних підприємств та туристичних агенцій, які надавали посередницькі платні послуги населенню з оформлення закордонних паспортів без укладення будь-яких договорів про співпрацю з ВГІРФО ГУМВС, УМВС та філіями ДП Ресурси-Документ". Вартість послуги з оформлення закордонного паспорта в терміни від З до 10 днів складала від 700 грн. до 1450 грн. за один паспорт. Фактично оформлення та видача закордонних паспортів громадянам здійснювались безпосередньо працівниками ВГІРФО ГУМВС, УМВС України в регіонах.

Установлено численні факти порушень порядку видачі закордонних паспортів. При зверненні від імені приватної особи до комерційних структур за оформленням закордонних паспортів вони отримувались не у службі громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб ГУМВС, УМВС а безпосередньо в офісах комерційних структур.

Окремими комерційними структурами здійснювалося оформлення закордонного паспорта за 1 день, за що сплачувалося 1370 грн., у термін до 2 днів пропонувалося оформити документ за 1200 грн., а в термін до 3-х днів - за 1600 грн.

Вказане вище свідчить про сприяння УГІРФО ГУМВС в м. Києві та ВГІРФО УМВС України в областях комерційній діяльності приватних підприємств та туристичних агенцій.

Ревізією фінансово-господарської діяльності Господарського департаменту МВС України встановлені факти порушення фінансово-господарській діяльності на загальну суму   2,1млн. грн.:

-  нецільове використання коштів на 589,7 тис.грн.

-      недостачу товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 134,7 тис. грн.

-      неоприбуткування товарно-матеріальних цінностей на загальну суму понад 153,6 тис. грн.

-  завищення вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт на загальну суму 120,6 тис. грн.

 

Комплексною інспекторською перевіркою оперативно-службової діяльності ГУМВС України в м. Києві, встановлено про відмову від земельної ділянки площею 5,0 га вартістю за ціною 2003 року понад 5,3 млн. грн. Крім того, встановлено безоплатну передачу будівлі та земельні ділянки в комунальну власність, чим МВС завдано збитків на загальну суму понад 1,5 млн. грн.

Виявлено й інші порушення фінансово-господарської діяльності.

КРУ МВС України


Про результати ревізій, проведених в системі Міністерства внутрішніх справ України

(За матеріалами Головного контрольно-ревізійного управління України)

На виконання доручення КМУ від 22.12.2006 № 52274/3/1-06, Основних напрямів контрольно-ревізійної роботи органів державної контрольно-ревізійної служби на 2007 рік, затверджених розпорядженням КМУ від 08.12.2006 № 604-р, та Плану контрольно-ревізійної роботи ГоловКРУ на І квартал 2007 року органами державної контрольно-ревізійної служби України спільно з підрозділами внутрішнього контролю МВС України проведено ревізії підприємств та установ в системі МВС України за період з 01.01.2005 по 01.01.2007 року.

Контрольними заходами охоплено понад 580 об'єктів, в тому числі Центральний апарат міністерства, його структурні підрозділи, які мають статус юридичної особи, органи, установи, підрозділи МВС України в регіонах.

Всього ревізіями підприємств та установ системи МВС України виявлено недоотримання ресурсів, порушень чинного законодавства при проведенні видатків, нестач, отримання доходів за непередбаченими нормативно-правовими актами джерелами надходжень, очікувані втрати та інші порушення на загальну суму понад 1,6 млрд грн.

Зокрема, встановлено порушень фінансово-бюджетної дисципліни, що призвели до втрат, в сумі 136 млн грн., в тому числі: недоотримання фінансових ресурсів - 52,6 млн грн., проведення видатків з порушенням чинного законодавства - 48,6 млн грн., не за цільовим призначенням -28,7 млн грн., нестач - 6,1 млн грн., а також інших фінансових порушень на суму 476 млн грн.

Недоотримання фінансових ресурсів пов'язано з системними порушеннями в оплаті праці працівникам органів внутрішніх справ щодо не проведення грошової індексації їх доходів, не виплатою звільненим працівникам міліції вихідної допомоги та компенсації за речове майно; не отриманням плати від студентів та курсантів за навчання на контрактних умовах; заниженням державними підприємствами та бюджетними установами МВС України орендної плати та вартості наданих юридичним та фізичним особам послуг тощо.

Зокрема, внаслідок не проведення грошової індексації доходів працівників органів внутрішніх справ, не доплачено належних їм коштів в загальній сумі 18,3 млн грн., з них в АР Крим - 2,7 млн грн., Львівській області - 2,4 млн грн., Вінницькій та Запорізькій - по 2,2 млн грн., Київській - 1,9 млн грн., Миколаївській - 1,2 млн грн., Луганській - 1,1 млн грн. та інші.

Одночасно, виявлено переплат при проведенні видатків по фонду оплати праці на загальну суму 11,2 млн грн., в тому числі в Донецькій області -3,5 млн грн., м. Києві - 1,4 млн грн., Чернівецькій - 1,3 млн грн., Львівській -940 тис. грн., Миколаївській - 619 тис. грн., Одеській - 435 тис. грн., Херсонській - 418 тис. грн., Запорізькій - 357 тис. грн., Рівненській - 300 тис. грн. тощо.

З перевищенням встановлених постановою КМУвід 04.04.2001 № 332 граничних сум витрат на 1,6 млн. грн. Департаментом державної автомобільної інспекції МВС України придбано автомобілі Тойота-Камрі".

Внаслідок оплати підрядним організаціям вартості виконаних робіт за завищеними обсягами зайво витрачено бюджетних коштів в сумі 1,4 млн грн., в тому числі в Полтавській області - 319 тис. грн., Дніпропетровській - 240 тис. грн., м. Києві - 170 тис. грн., Запорізькій - 159 тис. грн., Одеській - 111 тис. грн.

Департаментом державної автомобільної інспекції МВС України в порушення наказу Державного казначейства України від 04.11.2004 № 194 автомобілі спеціального призначення придбано за рахунок асигнувань, передбачених на обладнання та предмети довгострокового користування, замість асигнувань на заходи спецпризначення, що призвело до нецільового використання бюджетних коштів на суму 17 млн грн.

Управлінням капітального будівництва та інвестицій МВС України замість виконання робіт щодо будівництва житлового будинку по вулиці Бакінській, 37/41, м. Київ, передбаченого проектно-кошторисною документацією, проведено роботи з прибудови приміщення до адміністративного будинку Департаменту оперативно-технічних засобів для розміщення автомобільного паркінгу, пункту інженерно-технічних мереж, офісів, спортивного комплексу тощо, в результаті допущено нецільове використання бюджетних коштів в сумі 3,7 млн грн.

В Котовському райвідділі УМВС України в Одеській області виявлено нестачі, отриманих у вигляді благодійної допомоги від приватних структур зерна на суму 50,1 тис. грн. та готівки 2,2 тис. грн.; у відділі капітального будівництва УМВС України в Львівській області - будівельних матеріалів на суму 31,4 тис. грн.; в Покровському райвідділі УМВСУ в Дніпропетровській області - 4 мотоциклів на суму 16,7 тис. грн.; в Краснопільському районному відділі міліції Сумської області - будинку з службовими приміщеннями вартістю 7,3 тис. грн.

Порушень, що не призвели до втрат фінансових та матеріальних ресурсів, виявлено на суму 476,2 млн. грн., з них заниження вартості активів, що призвело до складання недостовірної звітності про їх стан, - 298,5 млн. грн., порушень у сфері державних закупівель - на 8,1 млн. грн.

Крім того, внаслідок затвердження колишнім Міністром внутрішніх справ Луценком Ю.В. штатів понад визначену Кабінетом Міністрів України чисельність, у Центральному апараті міністерства у 2005-2006 роках додатково утримувалось 881 та 1187 штатних одиниць, на оплату праці яких зайво використано 73,3 млн грн.

Не приведення структури центрального апарату у відповідність до вимог КМУв частині обмеження чисельності структурних підрозділів, посад працівників у таких підрозділах тощо, призвело до незаконного утримання протягом 2005-2006 років штатних одиниць з фондом оплати праці в сумі 2,8 млн грн.

Виявлені значні порушення законодавства при використанні підрозділами органів внутрішніх справ України автотранспорту, в т. ч. при застосуванні в його роботі паливно-мастильних матеріалів, отриманих без документального підтвердження джерел та не оприбуткованих за даними бухгалтерського обліку, на суму 9,5 млн грн. Порушення з цих питань встановлено в установах та на підприємствах системи МВС України в Вінницькій області на суму 1,7 млн грн., Дніпропетровській - 1,6 млн грн., Одеській - 1,4 млн грн., Миколаївській -858 тис. грн., Житомирській - 913 тис. грн., Кіровоградській - 886 тис. грн., Рівненській - 459 тис. грн.

Ревізіями встановлено проведених з порушенням законодавства видатків, що призвели до втрат доходів спеціального фонду підрозділів органів внутрішніх справ у регіонах в сумі понад 350 млн грн., внаслідок централізації протягом 2005-2006 років вищими органами коштів

(відповідно до наказів Міністерства внутрішніх справ України, підписаних колишніми Міністрами Білоконем М.В. та Луценком Ю.В.), отриманих за надані цими підрозділами платні послуги (не дотримано вимоги порядку використання таких коштів, затвердженого постановою КМУ від 25.06.2001 № 702, який передбачає їх спрямування на організаційні заходи з надання послуг та утримання підрозділів, та наказ Державного казначейства України від 25.05.2004 № 89 щодо можливості здійснення таких перерахувань при забезпеченості ресурсами основної діяльності установи).

Із зазначеної суми Центральним апаратом МВС України та Департаментом ДАІ всупереч чинному законодавству спрямовано 152,0 млн грн., в т. ч. на власні потреби Центрального апарату (19,2 млн грн.), а також в ручному режимі розподілено іншим підрозділам та установам системи МВС України, якими такі послуги не надавалися.

Оскільки частину коштів спеціального фонду регіональні підрозділи МВС України спрямовували до Центрального апарату та його підрозділів, у 2005-2006 роках їм не вистачило на здійснення основної діяльності 350 млн грн. та 680 млн грн. відповідно.

Такі дії призвели до того, що органи внутрішніх справ та їх підрозділи поряд із здійсненням своїх безпосередніх функцій щодо охорони та забезпечення громадського порядку, виявлення і розкриття злочинів, самостійно займались пошуком додаткових джерел на забезпечення виконання цих функцій, що здійснювалось і з порушенням чинного законодавства, а саме:

1. Органами внутрішніх справ та їх підрозділами протягом 2005-2006 років від інших підприємств, установ та організацій отримано благодійної допомоги у вигляді товарно-матеріальних цінностей та грошових коштів

на суму 138 млн грн.

При цьому встановлено численні факти порушення законодавства на суму 7,8 млн грн.: допомога не оприбутковувалася; не складалися відповідні звіти; не було дозволів відділів внутрішньої безпеки, передбачених вказівкою Міністерства внутрішніх справ від 06.04.2005 № 264.

На 25 об'єктах сфери МВС в регіонах виявлено факти отримання нетипової для діяльності органів внутрішніх справ благодійної допомоги зерном. На момент ревізії на хлібоприймальних підприємствах за підрозділами та органами міліції рахувалося 600 тонн такого зерна вартістю понад 370 тис. грн.

Крім цього, протягом 2005-2006 років органами МВС України реалізовано 200 тонн зерна на суму 117,9 тис. грн., з яких 87,1 тонни на 28,4 тис. грн. у бухгалтерському обліку органів міліції не оприбутковано.

У ході ревізій установами пред'являлись відповідні рапорти працівників органів внутрішніх справ щодо використання при здійсненні своєї діяльності власного майна у вигляді комп'ютерної, побутової та оргтехніки, меблів тощо в загальній кількості 14,7 тис. одиниць, що може свідчити про отримання цих товарно-матеріальних цінностей від інших підприємств, установ та організацій, які також не оприбутковано.

2.       При визначеній постановою КМУ від 25.06.2001 № 702 - 30-відсотковій нормі використання доходів підрозділами паспортної служби органів внутрішніх справ, отриманих за надання послуг з оформлення документів, фактично на власні потреби спрямовано такі надходження в повному обсязі, у зв'язку з чим до загального фонду Державного бюджету не надійшло 70 відсотків вказаних доходів на суму 29,4 млн грн., в тому числі в Львівській області - 5,4 млн грн., Закарпатській -2,7 млн грн., Донецькій - 2,1 млн грн., м. Києві - 2 млн грн., Волинській, Рівненській, Івано-Франківській та Чернівецькій - по 1,4 млн грн., Дніпропетровській та Київській - по 1,3 млн грн., Кіровоградській та Херсонській - по 1,1 млн грн.

3.       Ревізіями виявлено зарахування доходів до спеціального фонду бюджетних установ МВС України за джерелами, не передбаченими чинним законодавством, в загальній сумі 29 млн грн.

Так, використовуючи монопольне право щодо проведення технічного огляду транспортних засобів, керівництвом МВС України одноосібно без законодавчих на це підстав прийнято рішення щодо обов'язковості придбання під час техогляду спеціального вінілового утримувача талону техогляду (наказ МВС від 02.06.2005 № 428, підписаний заступником Міністра Рудиком В.М.). Такі дії суперечать встановленому постановами КМУвід 31.01.1992 № 47 та від 26.02.1993 № 141 порядку проходження технічного огляду. Як результат, ДАІ організувало надання платних послуг з продажу продукції, непередбаченої переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України від 23.05.2001 № 556, та здійснювало незаконну комерційну діяльність, від якої отримано 3,4 млн грн.

Крім того, підрозділами органів внутрішніх справ України на регіональному рівні укладалися договори щодо охорони на платній основі різних обєктів та інші, непередбачені чинними нормативно-правовими актами. Всього, у 2005-2006 роках до спеціального фонду цих підрозділів надійшло таких доходів на загальну суму 25,2 млн грн., в тому числі в Дніпропетровській області - 5,3 млн грн., м. Києві - 3,9 млн грн., Рівненській області - 2 млн грн., Донецькій - 1,8 млн грн., Миколаївській - 1,7 млн грн., Житомирській - 1,4 млн грн., Сумській - 1,1 млн грн.

Зокрема, керівниками Батальйону патрульної служби при УМВС в Житомирській області та Спеціального батальна судової міліції Грифон" при Головному Управлінні МВС України в АР Крим у 2005-2006 роках укладено договори про забезпечення охорони громадського порядку з різними підприємствами та організаціями, від яких отримано до спеціального фонду установ доходи в сумі 603 та 187 тис. грн., які використано на оплату праці осіб рядового та начальницького складу та господарське утримання установ.

Також, підрозділами Беркут" та Грифон" Управління МВС України в Хмельницькій області надано послуг з охорони без наявності ліцензій на суму 133,4 тис. грн.

Крім того, Прилуцьким, Бахмацьким, Корюківським та Срібнянським районними відділами УМВС України в Чернігівській області надані послуги з охорони угідь сільськогосподарських підприємств з нарковмісними культурами (посівами маку), в результаті отримано за джерелами, не передбаченими чинним законодавством, коштів в сумі 79,6 тис. грн. При цьому особовому складу, який забезпечував охорону, оплата праці проводилася за відпрацьований час в установах за місцем працевлаштування.

Аналогічно, співробітниками відділу патрульної служби Нікопольського міського відділу міліції Дніпропетровської області протягом травня-грудня 2006 року в робочий час надавались послуги з охорони особистої безпеки директора ВАТ "Нікопольський Завод Феросплавів" Куцина B.C., за що отримано до спеціального фонду установи - 136,8 тис. грн.

Також, до спеціального фонду Нововолинського міськвідділу УМВСУ у Волинській області надходили кошти за надання таких послуг, як "передача затриманим громадянам, які знаходяться в ізоляторі тимчасового тримання", "побачення в ізоляторі".

4. Частину коштів місцевих бюджетів в сумі 17,4 млн грн., перерахованих підрозділам органів внутрішніх справ на заходи щодо виконання місцевих бюджетних програм, використано фактично на утримання цих підрозділів, що повинно здійснюватись з Державного бюджету, чим порушено статтю 85 Бюджетного кодексу щодо заборони здійснення видатків на фінансування бюджетних установ одночасно з різних бюджетів.

Вказані порушення законодавства встановлено в Донецькій області на суму 7,5 млн грн., Дніпропетровській - 4,2 млн грн., м. Севастополі - 1,5 млн грн., Львівській - 1,3 млн грн.

Одночасно, органами внутрішніх справ в регіонах при здійсненні будівництва житла на договірних умовах мали місце порушення вимог законодавства, що впливає на зменшення активів цих бюджетних установ у майбутніх періодах.

Так, в 17 договорах виявлено недотримання вимог щодо частки житла, яке передається органам внутрішніх справ, передбачених Положенням про інвестування будівництва та придбання житла для військовослужбовців Збройних Сил України, затвердженим Указом Президента України від 01.07.93 № 240/93, в мінімальному розмірі 50 %.

Фактично за умовами цих договорів, укладених в період дії зазначеного Указу Президента України, частку житла органів внутрішніх справ визначено в розмірі від 13 до 27 %%, що може призвести до втрат ресурсів у майбутньому на суму 342,5 млн грн., в тому числі Управлінням капітального будівництва та інвестицій МВС України - 9,6 млн грн., підрозділами в АР Крим - 172,3 млн грн., м. Києві - 116,9 млн грн., Одеській області - 33,7 млн грн., Чернівецькій - 4,4 млн грн., Харківській - 3,1 млн грн., Полтавській - 2,5 млн грн.

Так, Ялтинським міським управлінням ГУ МВС України в АР Крим та ВАТ "Будівельно-інвестиційна компанія "Полісся" внаслідок укладання угод про пайову участь у будівництві житлових будинків в м. Ялта на земельній ділянці площею 2,9 га та надання інвестору права на 85% квартир буде втрачено 168,7 млн. грн.

Аналогічно, інвестиційним договором на будівництво житла, укладеним у 2005 році ГУ МВС України в м. Києві з ТОВ Авантар", передбачено будівництво комплексу житлових будинків з вбудованими приміщеннями та підземним паркінгом в м. Києві вартістю 250,3 млн грн. та отримання для органів внутрішніх справ тільки 20 % загальної площі квартир. Таким чином, була втрачена можливість одержання частки житла на суму 75,1 млн грн.

Внаслідок передачі Міністерством внутрішніх справ України утвореним ним державним підприємствам частини функцій щодо послуг, які надаються підрозділами паспортної служби та Державної автомобільної інспекції, а також передачі Державною службою охорони МВС України основних засобів акціонерному товариству Охорона-Комплекс", цими структурними підрозділами органів внутрішніх справ розрахунково втрачено доходів понад 574 млн грн.

Так, в результаті передачі керівництвом Міністерства внутрішніх справ України державному підприємству МВС України Ресурси-Документ" частини власних функцій з оформлення закордонних паспортів підрозділи МВС України втратили можливість надходжень до спеціального фонду 60,3 млн грн.

Крім того, при Державній службі охорони МВС України у 1997 році створено ЗАТ Охорона-Комплекс", якому передані в безоплатне користування пульти централізованої охорони. Ревізією, проведеною в рамках контрольних заходів ГоловКРУ підрозділами внутрішнього контролю МВС України, встановлено, що використовуючи ці пульти в своїй діяльності, Товариство у 2005-2006 роках отримало доходів в сумі 462,0 млн грн. В той же час, підрозділи Державної служби охорони МВС України у зв'язку з передачею пультів втратили можливість отримати зазначену суму доходів.

Проведеними ревізіями встановлено порушень та недоліків при наданні підприємствами та госпрозрахунковими установами, створеними МВС України та його підрозділами, благодійної допомоги у вигляді коштів та товарно-матеріальних цінностей органам внутрішніх справ та іншим суб'єктам на суму близько 30 млн грн.

При цьому, виявлено випадки надання допомоги, яку не передбачено установчими документами надавачів (Положеннями або Статутом). Тільки Державною службою охорони МВС України та її підрозділами надано такої допомоги установам системи МВС України в сумі понад 16 млн грн.

Отримання міністерством та його підрозділами в регіонах відповідних коштів суперечить Закону України Про джерела фінансування органів державної влади" в частині того, що державні органи мають утримуватись виключно в межах асигнувань, передбачених в державному бюджеті, а також не виключає фактів адміністративного тиску з боку міністерства та обмежує принцип незалежності органів влади і свідчить про організацію МВС України штучної та непрозорої форми фінансування бюджетних установ, що перебувають у його системі.

Виявлено безнадійну дебіторську заборгованість за інвестиційними договорами на будівництво житла, укладеними у минулі роки, на суму 63,6 млн грн. Станом на 01.01.2007 будівництво житлових об'єктів, передбачених цими договорами, не розпочато. За окремими договорами спливає термін їх дії. Деякі підприємства-боржники відсутні на обліку суб'єктів господарювання. Найбільша така заборгованість рахується у відділах капітального будівництва УМВС України в Луганській області - 37,4 млн грн., у м. Севастополі - 17,2 млн грн., в АР Крим - 5,5 млн. грн. та у Вінницькій області - 3,5 млн грн.

За результатами проведених ревізій органами державної контрольно-ревізійної служби України складено 684 протоколів на винних осіб про адміністративні правопорушення. Керівникам підприємств та установ системи Міністерства внутрішніх справ направлено вимоги щодо усунення порушень фінансово-бюджетної дисципліни та відшкодування нанесених державі збитків.

На даний час відшкодовано та поновлено проведених з порушенням законодавства видатків та нестач на суму 18,8 млн грн., усунуто інших фінансових порушень, що не призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів, в сумі 338,3 млн грн. До правоохоронних органів для реагування передано матеріали 392 ревізій.

 

 



Комментировать статью
Автор*:
Текст*:
Доступно для ввода 800 символов
Проверка*:
 

также читайте

по теме

фототема (архивное фото)

© фото: .

фото Хэльмута Ньютона

   
новости   |   архив   |   фототема   |   редакция   |   RSS

© 2005 - 2007 «ТЕМА»
Перепечатка материалов в полном и сокращенном виде - только с письменного разрешения.
Для интернет-изданий - без ограничений при обязательном условии: указание имени и адреса нашего ресурса (гиперссылка).

Код нашей кнопки: