Нове життя на дорозі: в очікуванні 17 листопада13 ноября 2008 | 09:02 Депаратмент ДАІ МВС дає тлумачення тих змін, що відбудуться на дорозі з вступом в дію Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Законів України "Про міліцію", "Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб", "Про дорожній рух", "Про автомобільний транспорт", "Про автомобільні дороги", "Про перевезення небезпечних вантажів", "Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів", "Про бджільництво", "Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України", "Про Державну прикордонну службу України", "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", "Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України". ІІ. Основні новації: 1. Види адміністративних стягнень доповнені громадськими роботами (ст.301, глава 30-А). Громадські роботи призначаються районним, районним у місті, міським чи міськрайонним судом (суддею) на строк від двадцяти до шістдесяти годин і відбуваються не більш як чотири години на день. Постанова суду (судді) про застосування громадських робіт надсилається на виконання органу Державного департаменту України з питань виконання покарань не пізніш як наступного дня після її винесення. За порушення Правил дорожнього руху буде застосовуватись стягнення у вигляді адмінарешту. Застосовується у випадках: - повторної експлуатації несправних транспортних засобів, у тому числі тих що здійснюють перевезення пасажирів; - керування у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції; - залишення місця ДТП; - при порушенні громадянами правил, норм і стандартів в утриманні вулично-дорожньої мережі, що призвело до створення аварійної ситуації або пошкодження транспортних засобів, вантажів, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна; - ухилення від відбування громадських робіт. 2. Тимчасове вилучення талону про проходження державного технічного огляду або ліцензійної картки на транспортний засіб (ст. 2653). Тимчасове вилучення талону застосовується при експлуатації транспортного засобу, що має технічні несправності (має несправності гальмової системи, рульового управління, тягово-зчіпного пристрою, зовнішніх світлових приладів (темної пори доби) або не укомплектованого відповідно до призначення чи з іншими технічними несправностями, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація їх забороняється, або переобладнаного з порушенням відповідних правил, норм і стандартів, або такого, що своєчасно не пройшов державного технічного огляду). Тимчасове вилучення ліцензійної картки застосовується у разі порушень правил перевезення пасажирів або вантажів (без відміток у дорожньому листі про проходження щозмінного передрейсового медичного огляду та перевірку технічного стану транспортного засобу, без посвідчення водія відповідної категорії, а також направлення в рейс одного водія при здійсненні пасажирських перевезень на автобусний маршрут протяжністю понад 500 км). 3. Тимчасове затримання транспортних засобів на арешмайданчик Застосовується у разі порушень правил експлуатації транспортних засобів (технічні несправності, що загрожують безпеці дорожнього руху, не зареєстрованими або не перереєстрованими в установленому порядку, без номерного знака або з номерним знаком, що не належить цьому засобу), керування транспортними засобами з підробленими номерами агрегатів та підробленими документами, без документів на транспортний засіб, керування у стані сп’яніння тощо. 4. Передбачена фіксація порушень працюючими в автоматичному режимі спеціальними технічними засобами, що мають функції фото – і кінозйомки, відеозапису чи засобами фото – і кінозйомки, відеозапису (ст. 141, ст. 258). При цьому, протокол про адміністративне правопорушення не складається, а постанова у справі про адміністративне правопорушення виноситься без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Копії постанови та матеріалів, зафіксованих за допомогою працюючих в автоматичному режимі спеціальних технічних засобів надсилаються особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, протягом трьох днів з дня винесення вказаної постанови. 5. За керування транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції (ст. 130) передбачено: - в перший раз: штраф від 2 тис. 550 до 3 тис. 400 грн. або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від одного до двох років, або громадські роботи на строк від сорока до п‘ятдесяти годин, або адміністративний арешт на строк від семи до десяти діб; - повторно протягом року: позбавлення права керування на строк від 2 до 3 років з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого або громадські роботи на строк від п‘ятдесяти до шістдесяти годин, або адміністративний арешт на строк від десяти до п‘ятнадцяти діб; - такі дії, вчиненні двічі протягом року, передбачають позбавлення права керування транспортними засобами на строк до 10 років з оплатним вилученням транспортного засобу. 6. Тимчасове вилучення посвідчення водія (ст. 2651). Застосовується у випадках порушень за які передбачено позбавлення права керування, а саме: - повторної експлуатації несправних транспортних засобів, у тому числі тих що здійснюють перевезення пасажирів; - керування у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, а також відмова від огляду; - створення аварійної обстановки; - невиконання вимог працівника міліції про зупинку; - порушення правил проїзду залізничних переїздів, що призвело до створення аварійної ситуації; - порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна. 7. Підвищено розміри штрафів. Мінімальний штраф від 51 до 85 грн. за порушення правил користування ременями безпеки або мотошоломами (ст. 121) та порушення правил дорожнього руху пішоходами (ст. 127). Максимальний штраф від 2 тис. 550 до 3 тис. 400 грн. за керування транспортним засобом у стані сп’яніння (ст. 130). Зокрема підвищено санкції: - за забруднення навколишнього середовища транспортними засобами: штраф на посадових осіб в сумі від 1360 до 1700 грн. (ст. 80), а за експлуатацію таких транспортних засобі на громадян: від 510 до 850 грн. (ст.81); - у сфері пасажирських перевезень: - за перевезення у маршрутному таксі стоячих пасажирів та на автобусному маршруті протяжністю понад 500 км одним водієм штраф складає від 170 до 255 грн. (ст. 1212); - за порушення водіями маршрутних таксі правил зупинки під час посадки (висадки) пасажирів - від 255 до 340 грн. (ст. 1212); - за перевезення пасажирів водієм, який не пройшов передрейсового медичного огляду або контролю технічного стану транспортного засобу – від 510 до 680 грн. (ст. 1331). - за порушення правил, норм і стандартів при утриманні автомобільних доріг і вулиць: на посадових осіб штраф від 1020 до 1360 грн. (ст. 140): - за перевищення швидкості руху більш як на 20 км/год. штраф від 255 до 340 грн., а більше як на 50 км/год. – від 510 до 680 грн., або громадські роботи на строк від тридцяти до сорока годин (ст. 122); - за проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, користування водієм під час руху засобами зв‘язку, не обладнаними технічними пристроями, що дозволяє вести перемови без допомоги рук: штраф від 425 до 510 грн. (ст. 122); - за відсутність поліса (договору) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка"): штраф від 425 до 850 грн. (ст. 126). 8. Новації щодо навчання водіїв. - виключено із Закону України "Про дорожній рух" норму щодо самопідготовки водіїв механічних транспортних засобів, так званого "екстерна", а отримати право на керування транспортними засобами відповідної категорії громадянин який досяг визначеного віку та не має медичних протипоказань може тільки пройшовши повний курс навчання за відповідними програмами. - також відповідно до вимог Європейської Конвенції про дорожній рух Закон України "Про дорожній рух" доповнюється новими категоріями транспортних А1, В1, С1, D1, D, ВЕ, С1Е, СЕ, D1E, DE, Т та до нього вносяться обмеження щодо можливості отримати право на керування автобусами, трамваями і тролейбусами (категорії D1, D, D1E, DE, Т) тількиособам, які досягли 21-річного віку; - передбачено, що підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів здійснюватиметься в акредитованих закладах незалежно від форми власності та підпорядкування, які за результатами атестації отримали відповідний атестат; - на Державтоінспекцію покладаються обов’язки щодо здійснення державного контролю за додержанням навчальними закладами, які здійснюють підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, виконання ними вимог законодавства у цій сфері у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України; - визначається, що посвідчення водія транспортного засобу буде мати установлений термін дії, який визначатиметься Кабінетом Міністрів України. 9. Новації щодо навчання населення. Навчання громадян Правил дорожнього руху здійснюється згідно з типовими навчальними програмами, підготовленими Міністерством освіти і науки, погодженими з Міністерством внутрішніх справ України і Мінтрансзв’язку та затвердженими Кабінетом Міністрів України. Міносвіти забезпечує вивчення Правил дорожнього руху в дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах, а також підготовку і перепідготовку педагогічних працівників, діяльність яких пов’язана з навчанням громадян Правил дорожнього руху та підготовкою, перепідготовкою і підвищенням кваліфікації водіїв транспортних засобів. Розвиток у дітей навичок безпечної поведінки на дорогах розпочинається в дошкільних навчальних закладах із трирічного віку. У загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах може проводитись навчання учнів Правил дорожнього руху за програмами підготовки водіїв категорій А1, А, В1, В. 10. Перехідні положення. Закон набирає чинності через 30 днів з дня його опублікування крім: - з 1 січня 2009 року передбачається запровадження справляння подвійної ставки штрафу за порушення правил дорожнього руху у разі його несплати у встановлений термін. - з 1 січня 2010 року запроваджується державна реєстрація мопедів. Кабінету Міністрів України доручається в місячний строк з дня набрання чинності розробити і внести на розгляд Верховної Ради України законопроект про запровадження нарахування штрафних балів та здійснити в установленому порядку заходи щодо матеріально-технічного забезпечення виконання цього закону в частині створення автоматизованої системи реєстрації, обліку та контролю транспортних засобів, їх власників та адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, а також в тримісячний строк з дня набрання чинності привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.
ІІІ. Заходи Департаменту ДАІ. Для реалізації прийнятих змін до законодавства здійснено: Розроблено проект Закону щодо запровадження нарахування та обліку штрафних балів за вчинені правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, який передано до попереднього опрацювання до Головного юридичного управління Верховної Ради України. Готується нова редакція Правил дорожнього руху. Надіслано лист до бюджетного комітету Верховної Ради України з питань пропозицій щодо збільшення бюджетних призначень по загальному фонду для МВС України. Підготовлено нову редакцію постанови Кабінету Міністрів України про затвердження Положення про Державну автомобільну інспекцію МВС, триває погодження з іншими міністерствами. Підготовлено проект постанови та направлено до Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку здійснення контролю за дотриманням уповноваженими суб'єктами господарювання вимог щодо проведення перевірки технічного стану колісних транспортних засобів під час державного технічного огляду". Підготовлено та направлено до Секретаріату Кабінету Міністрів України для опрацювання та затвердження проект Плану організаційної підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації Закону України від 24 вересня п.р. № 586-VI. Підготовлені проекти постанов КМУ:
Підготовлені проекти наказів Міністерства внутрішніх справ: Знаходиться на правовій експертизі наказ "Про затвердження Порядку здійснення контролю за технічним станом колісних транспортних засобів під час їх експлуатації". Підготовлено проект наказу "Про затвердження Інструкції…", який буде подано після затвердження КМУ постанови "Про внесення змін і доповнень до правил державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок" (затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 року № 1388). Підготовлено проект наказу "Про затвердження Інструкції з організації адміністративно - правозастосовної діяльності в підрозділах Державтоінспекції МВС України". Підготовлено розпорядження МВС України від 21.10.2008 № 1126 "Про проведення навчання в системі післядипломної освіти особового складу Державтоінспекції МВС України", яким затверджено склад комісій з тестуванням та прийняття іспитів. Передбачено також поетапне проведення навчальних курсів керівного складу підрозділів ДАІ на базі КНУВС МВС з питань що стосуються новітніх форм і методів роботи відповідно до змін чинного законодавства. Перший етап, який розпочався з 5 по 8 листопада п.р. – керівників підрозділів ДАІ. Другий – керівників підрозділів ДПС ДАІ. Крім того, на базі училища професійної підготовки працівників міліції ГУМВС України в Київській області (с. Хотянівка) постійно діючі курси підвищення кваліфікації працівників ДАІ, у тому числі адміністративної практики. Проведено спільну нараду з Державним департаментом України з питань виконання покарань щодо визначення механізму виконання постанов суду про застосування громадських робіт. Дане питання врегульовано Законом України "Про кримінально-виконавчий кодекс України" та спільним наказом Державного Департаменту України з питань виконання покарань та МВС від 19.12.2003 року № 270/1560. Розроблені технічні завдання щодо створення на базі ЦБДР та АС ДДАІ МВС України інтегрованої автоматизованої комп'ютерної інформаційно-пошукової системи ДДАІ в складі реєстрів:
Розроблені типові методичні рекомендації щодо практичних дій працівників ДПС ДАІ під час документування порушень ПДР, допущених водіями транспортних засобів. Готується необхідний пакет науково обґрунтованих нормативів щодо кадрового укріплення підрозділів ДАІ у тому числі ДПС і адміністративної практики щодо впровадження в діяльність підрозділів ДПС ДАІ служби на контрактній основі Організовані зустрічі з особовим складом регіональних підрозділів Державтоінспекції за участю керівництва Департаменту ДАІ із залученням представників громадськості правозахисних організацій та ЗМІ. Створено багатоканальну мережу телефонного зв'язку оперативного реагування на заяви та скарги громадян щодо дій працівників (цілодобово 272 – 46-59) Продовжується оснащення патрульних автомобілів ДАІ відповідним засобами, які дозволять фіксувати всі дії наряду ДПС ДАІ. ДДАІ МВС України комментарии [8]
20.11.2008 04:08 Сусанна Карагеоргий
Вчера я при въезде в собственный гараж задела об его стену заднее крыло машины,страховики заявили что я должна вызвать ГАИ,а гаишники изъяли у меня права под предлогом того что в этом,согласно новому законодательству будет разбираться суд,а глаза у них были тоскливые,я ведь не подумала о их "голодных"семьях!!!
18.11.2008 10:33 Федя с наганом
Эта дурь заставила меня купить полис автогражданки. Так бы не пошевелился.
18.11.2008 10:15 Водитель настоящий
Эта дурь не на долго.За отсутствие полиса 850 грн. когда его стоимость 200 грн. дурь. За грубые согласен. Презедент сам себя подставил, хер кто из водителей за него проголосует в будующем.
16.11.2008 10:52 я
Это как минимум несерьезно, так как увеличение штрафов приведет, в первую очередь, к увеличению взяток. Второе - это страшный перечень мер принуждения, которые,как я понял пока остаются без процессуального (процедурного) обеспечения. Пока еще КабМин раздуплится, а применять начнут завтра. Нет нормативно установленного порядка применения,например изъятия посвідчень водія, будет произвол со стороны ГАИ. Короче все как обычно, по советской системе, делается сначала для государства, а потом, может быть, и до человека дело дойдет. Но почему-то, кажется, что сначала до него дойдут произвол ГАИ и полное игнорирование его прав и законных интересов. Спасибо всенародному парламенту, что, в перерывах между драками и надуванием шариков, принял такой гуманный закон. Все для простого народа!!!
14.11.2008 20:02 vodila
только всеобшая забастовка водителей может что-то изменить,кстати так делает вся европа. Надоело терпеть произвол ченимый малообразованными работниками гаи
14.11.2008 17:12 oleg_m
Уверен на 99%, что Законы создавались для того чтобы дополнительно увеличить наполнение бюджета который не способны сберечь сами же чиновники от сами себя же. И более того, что даже после запуска этого закона ситуация на дорогах менее наряженной не станет, только после пару троек штрафов, будет сложнее найти водителя на маршрутки, грузовики и значительная часть населения будет вынуждена поставить свои авто на не определённый период в гаражи, до лучших времен, когда средний штраф будет равен не более 10-20% зарплаты водителя, но не как сегодня 40-50%. Что касается пьяный за рулем, поддерживаю, даже если ужесточят условия в три раза от того что приняли, в остальном ... уже снимают последние "трусы", извините, со своего же народа
14.11.2008 15:02 vodila
какая страна такие и законы .ДЕБИЛЫ
14.11.2008 10:31 Serega
Слов нет - одни слюни... Спасибо "владі" за хороший подарок гайцам к новому году. Теперь народ будет жить как в эвропи, а Дай как в раю. С идиотами на дорогах бороться надо, я всеми руками "за". Но этот закон - борьба с народом.
также читайте[22.10.2024] [17.10.2024] [14.10.2024] [08.10.2024] [07.10.2024] [04.10.2024] |
по темеВновь на шашлыки?21. 11. 2024 | 21:10 , Олег Ельцов. ТЕМА Украина партизанская15. 11. 2024 | 11:45 , Бенджамин Кук Про Подоляка с Банковой и бабку с 16 этажа30. 10. 2024 | 18:50 , Олег Ельцов. ТЕМА ГШ ЗСУ участвует в краш-тесте25. 10. 2024 | 13:39 , Том Купер
22 ноября 2024
19 ноября 2024 17 ноября 2024 фототема (архивное фото) |
|||
новости | архив | фототема | редакция | RSS © 2005 - 2007 «ТЕМА» |