ТЕМА

Як реформувати те, чого немає?

18 февраля 2014 | 08:23 , Олег Єльцов

Нині водночас декілька громадських організацій взялися за розробку програм реформування (а хіба є що реформувати?) органів внутрішніх справ. Й деякі навіть закликають брати участь, надсилати пропозиції... Чому б ні? Щоправда, надіслати свої пропозиції "Демальянсу" вже не вдасться: не запрошуючи до співпраці – напевно поспішали – альянсівці вже розробили власну концепцію. Дуже багато про деполітизацію, й дуже мало про зміну структури. А шкода. Як на мене, вийшла сира концепція, яка принципово не зачіпає існуючої неефективної структури МВС.


А тепер, власне про те, що на мою думку варто міняти у тому "Організованому злочинному співтоваристві", яке ми за інерцією називаємо МВС.

1. Слід максимально посилити блок карного розшуку, повернути у його підпорядкування служби боротьби з торгівлею людьми та розповсюдженням наркотиків. Тоді ці служби працюватимуть на розшук злочинців й розкриття злочинів, а не на себе й не на кришування драг-ділерів й сутенерів.

2. Потрібний ретельний аналіз зайнятості працівників всіляких "канцелярій": що вони роблять, наскільки задіяні протягом дня, чи поліпшує їхня тяжка праця ефективність міліції вцілому. І ще: звести до мінімуму силу-силенну кадровиків-тиловіків.

3. Слід довести матеріально-технічне забезпечення МВС до поміркованих норм. Чому в кожному райвідділку маємо ледь не євроремонт, обов'язково граніт на цоколі, пластикові вікна та дубові двері? А у начальнка обов'язково крісло доларів за 500. Він яким місцем взагалі працює?! В нас вже патрулі без авто навіть в пішохідних зонах не пересуваються, як це можна спостерігати, скажімо, в київському Ботансаду в самому центрі столиці. Неодмінне скорочення чисельності повинно сприяти значному підвищенню рівня платні. Слід також розробити низку соціальних "бонусів", які зроблять чесну службу вигідною.

4. Слід відмовитися від служби боротьби з огзлочинністю: чисельною, дорогою (вислуга рік за півтора, тощо). Викриття банд – це традиційна робота розшуку. А щодо реальної мафії, то нею має займатися Національне бюро розслідувань, яке слід нарешті створювати в рамках загальної реформи правоохоронної системи.

5. Служба внутрішньої безпеки не повинна існувати в структурі МВС. Це абсурд. Перевертнів мають ловити люди зі сторонньої служби. Інспекція з особового складу також мусить або гранично змінити принципи роботи, або працювати у тісній співпраці із громадськістю – отже, бути реформована.

6. Актуальне питання "Беркуту" слід вирішувати у такий спосіб: чисельність має бути скорочена й підрозділ слід використовувати виключно задля силової протидії бандам, ОЗГ, озброєним злочинцям. За приклад чисельності можна взяти штати підрозділу "Сокіл" (спецпідрозділ ГУБОЗу) в областях, або навіть менше. Забезпечення правопорядку на масових заходах, тощо – то є територія Внутрішніх військ, чисельність яких також потребує обгрунтування. Також слід ретельно проаналізувати чисельність всіх спецпідрозділів, скоротити їх гранично. Тоді у міліції не буде можливості перманентно тримати цілий автобус спецпризначенців біля приміщення Київської міськадміністрації, як це відбувається в столиці протягом останніх років.

7. Слід негайно проводити масштабне скорочення лав МВС, можливо, довести їх до норм ЄС. Адже у нинішніх подіях українці довели: ми за поведінкою – європейці: спокійні, толерантні, законослухняні.

8. Призначення звань має бути чітко регламентовано й аргументовано. Досить нам 30-40-річних генералів з досвідом хіба що написання звітів. Щодо нинішніх генералів слід провести люстрацію. Тих, хто отримав звання незаслужено – позбавити його разом із генеральською пенсією.

9. Слід анулювати таку інституцію, як Штаб МВС. Міліція не бере участі у військових діях. Нині штаб – це структура з фальсифікації статистики й збирання хабарів з регіонів.

10. Ну й, звісно – запровадження механізмів ОБОВ'ЯЗКОВОГО громадського контролю!

Щоправда, всі ці зміни, як на мене, можливі виключно в рамках загальної реформи кримінальної юстиції. Адже із гнилими судами та прокуратурою міліція не має шансів на зміни.

Й ще: які реформи не започатковуй, яких президентів не обирай, діла не буде, поки всі не зрозуміють: красти – соромно, брати хабарі – соромно, давати їх – також соромно. А ще соромно знущатися над слабкішим, над людиною, яка залежить від тебе. Соромно паркувати "Ланоси" й "Лєксуси" серед дороги, на тротуарах й на "зебрі".

Якщо хтось вважає, що автор пише про дурниці, то він є той самий дурень. Отже, суть реформ, як на мене – створити умови, за яких людина ставатиме чемною, чесною, шляхетною. Ну хоча б такою, як британські поліцейські.

http://blogs.pravda.com.ua/authors/yeltsov/53027799d86e1/Блог "УП"



Комментировать статью
Автор*:
Текст*:
Доступно для ввода 800 символов
Проверка*:
 

также читайте

по теме

Как нардеп Продивус руководил Ровенщиной и контролировал янтарные прииски

02. 09. 2024 | 09:10 , ТЕМА

Об этом криминальном герое доводилось писать в далеком 2014 году. Со свержением банды Яныка и подельников Саши-Стоматолога, контролировавших нелегальную добычу янтаря в Полесье, этот вид бизнеса остался бесхозным. Для передела собственности немедленно выдвинулся тогдашний БЮТовец Продивус с боевиками. Это была славная битва! А потом про янтарный беспредел возопил свежеиспеченный министр внутренних дел Аваков и добился-таки ввода в Полесье бойцов Нацгвардии. Бойцы завезли помпы, установили их в полковых палатках и начали мыть… Продивус был теневым хозяином Ровенщины. Об этом на записях Мельниченко докладывал Кучме еще министра Кравченко. Сегодняшний его статус неизвестен. Ссылку на нашу статью десятилетней давности приведем в конце текста, а начнем с фабулы недавнего решения суда по событиям того периода.

фототема (архивное фото)

© фото: Кирилл Привезенцев

Британский блокнот. Она едет в клуб.

   
новости   |   архив   |   фототема   |   редакция   |   RSS

© 2005 - 2007 «ТЕМА»
Перепечатка материалов в полном и сокращенном виде - только с письменного разрешения.
Для интернет-изданий - без ограничений при обязательном условии: указание имени и адреса нашего ресурса (гиперссылка).

Код нашей кнопки: