ТЕМА

МВС встановило, що чиновники "Укрзалізниці" вкрали 215 млн. грн. та вагоноремонтний завод

17 апреля 2008 | 12:14

Правоохоронцями викрито зловживання екс-посадовців Укрзалізниці та Міністерства транспорту і звязку України.


Працівники органів внутрішніх справ викрили ряд зловживань з боку чиновників Мінтрансзв’язку щодо незаконної передачі майна та зниження тарифів на перевезення, чим завдано значних збитків.  

Зокрема, встановлено, що посадовці Укрзалізниці та Мінтрансзв'язку, зловживаючи своїм службовим становищем, умисно не врахували очевидні обставини, які унеможливлюють передачу в оренду цілісного майнового комплексу, до складу якого входив вагоноремонтний завод,  та надали погодження на передачу його в оренду, чим фактично вивели це підприємство із підпорядкування Укрзалізниці.

Свою згоду на передачу привабливого підприємства  чиновники надали, порушивши ряд норм закону. Зокрема, згідно з ч. 2 ст. 5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» не можуть бути об'єктами оренди об'єкти державної власності, що мають загальнодержавне значення і не підлягають приватизації відповідно до ч.2 ст.5 Закону України «Про приватизацію державного майна», а також об'єкти, включені до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, які випускають підакцизну продукцію.

Водночас ч.2 ст.5 Закону України «Про приватизацію державного майна» визначено, що приватизації не підлягають майнові комплекси підприємств, їх структурних підрозділів, основним видом діяльності яких є виробництво товарів (робіт, послуг), що мають загальнодержавне значення, зокрема, майнові комплекси підприємств, які здійснюють виробництво основної залізничної техніки (електровози, тепловози, дизель-поїзди, вагони), майнові комплекси підприємств залізничного транспорту з їх інфраструктурою.

Відповідно до ст. 22 Закону України «Про транспорт» до складу залізничного транспорту входять підприємства промислового залізничного транспорту та інші підприємства, що забезпечують його діяльність і розвиток. Згадане підприємство було віднесено до сфери управління Укрзалізниці.

Також, враховуючи те, що вагонобудівні заводи знаходяться в підпорядкуванні Мінпромполітики, Укрзалізницею було прийнято рішення про освоєння будівництва вагонів на власних вагоноремонтних заводах. У зв'язку з цим, були внесені коригуючи зміни у фінансовий план Укрзалізниці та виділено кошти для освоєння будівництва вагонів. Вагоноремонтний завод закупив  відповідне обладнання та освоїв будівництво вагонів у 2006 році. Відповідно до фінансових звітів підприємства у цьому ж році було побудовано 50 вагонів, а у 2007 - 732.

Виходячи із викладеного, відповідно до вимог чинного законодавства не підлягав передачі в оренду цілісний майновий комплекс даного підприємства. Однак було проведено ряд оборудок, які сприяли оформленню документів для передачі цього об‘єкта в оренду зацікавленим особам.

Хоча і тут допущено порушення. Так, відповідно до договору оренди передача в оренду здійснюється підприємству, яке створене трудовим колективом. Проте відповідно до статуту товариства з додатковою відповідальністю, якому передано в оренду зазначений комплекс, трудовий колектив володіє лише 25% акцій, а 75% належить ВАТ, засновниками якого є кілька підприємств. До речі, одне з них першочергово зверталося щодо передачі в оренду зазначеного об‘єкту, однак отримало відмову.

Враховуючи вищевикладене, в діях  посадовців Укрзалізниці та Мінтрансзв’язку вбачаються ознаки злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України – «Зловживання владою або службовим становищем».

                Щодо перевірки законності встановлення знижок до тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у власних (приватних) вагонах, відповідно до яких пільгові тарифи на перевезення вантажів напіввагонами зросли з 25% до 51%., також  виявлено  ряд порушень.

Зокрема, з метою забезпечення виконання фінансового плану Укрзалізниці на 2007 рік, з листопада 2006 року Укрзалізницею проводилася робота щодо підготовки проекту наказу Мінтрансзв'язку про індексацію (збільшення) тарифів на залізничні перевезення вантажів у вагонах Укрзалізниці на 2007 рік. Підставою для виконання робіт були доручення Урядового комітету, Мінтрансзв'язку та протокольні рішення апаратних нарад Укрзалізниці.

У листопаді 2006 в засобах масової інформації, зокрема, у бюлетені «Відомості Міністерства транспорту та зв'язку України» та на сайті Мінтрансзв'язку було опубліковано проект наказу щодо індексації тарифів, які підлягали обговоренню та доопрацюванню. При цьому цей проект містив лише додаток про коефіцієнти для підвищення і питання надання знижок на перевезення вантажів у власних (приватних) вагонах не розглядалося.

На нараді в Кабінеті Міністрів України з питань тарифного регулювання на залізничному та морському транспорті було прийнято рішення про надання знижок до тарифів на перевезення вантажів у власних (приватних) вагонах (відповідно до наданого Мінтрансзв'язку проекту наказу) з метою спрямування підприємствами зекономлених внаслідок цього коштів на закупівлю нових вагонів.

Прийняте рішення прямо лобіює інтереси приватних структур -  власників напіввагонів.

У проекті наказу, що сформований за результатами згаданої наради в Кабінеті Міністрів, опублікованому 16.04.2007, вже було відображено підвищення тарифів з 1 травня 2007 та збільшення розміру знижок для перевезення вантажів у власних напіввагонах. Також у Міністерстві транспорту та звязку 28.04.2007 було підписано наказ, відповідно до якого передбачено надання знижок на перевезення у власних (приватних) напіввагонах вантажів 1-го тарифного класу у розмірі 36%, 2-го класу - 24%, 3-го класу - 18% та на перевезення зріджених газів у цистернах — 36%.

Водночас, рівень знижок до тарифів на перевезення вантажів у власному рухомому складі встановлювався розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.06.2005 № 198-р, згідно з яким надання знижок до тарифів на перевезення вантажів власними напіввагонами передбачено не було.

Крім того, нераціональність прийнятого рішення та відсутність економічного обґрунтування випливає і з того, що з метою забезпечення виконання фінансового плану Укрзалізниці проводилася індексація (збільшення) тарифів на перевезення вантажів у вагонах Укрзалізниці.

У зв'язку із тим, що зазначений наказ містив в собі підвищені коефіцієнти лише на травень 2007 року, Укрзалізницею підготовлено проект наступного документа, який передбачав би індексацію тарифів до кінця 2007 року.

Однак на момент оприлюднення проекту на веб-сайті Мінтрансзвязку додатку про рівень знижок до тарифів на перевезення вантажів у власних вагонах не було. Погодження в Кабінеті Міністрів України на застосування розмірів знижок до тарифів, які були більші, ніж у попередньому наказі, не проводилося.

До проекту наказу було підготовлено аналіз регуляторного впливу, в якому зазначено, що внаслідок впровадження даного регуляторного документу вигоду отримають суб'єкти господарювання - власники напіввагонів в прогнозному розмірі майже 260 млн. грн. Відповідно, на вказану суму Укрзалізниця мала б недоотримати доходів. Економічного обґрунтування доцільності запровадження саме такого розміру знижок не було. Інформація за вказаними розрахунками була надана керівництву Укрзалізниці та Мінтрансзв'язку, однак з боку вказаних посадових осіб відповідних дій на захист економічної політики Укрзалізниці вжито не було.

Незважаючи на це, 15.05.2007 у Міністерстві підписано наказ, яким припинено дію попереднього та збільшено розмір знижок на перевезення у власних (приватних) напіввагонах вантажів 1-го тарифного класу у розмірі з 36% до 51%, 2-го класу - з 24% до 39%, 3-го класу -з 18% до 33%. До моменту підписання проект наказу з двома додатками, зокрема, з додатком про збільшення знижок для його обговорення та доопрацювання в засобах масової інформації не опубліковувався, його опубліковано на сайті Мінтрансзв'язку 18.05.2007 вже після підписання.

За підсумками 2007 року Укрзалізниця внаслідок запровадження знижок до тарифів на вантажні перевезення у власних (приватних) напіввагонах недоотримала доходів у розмірі 215 млн. грн.

 

Таким чином у діях посадовців Міністерства транспорту та зв‘язку вбачаються ознаки злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 „Зловживання владою або службовим становищем”  Кримінального кодексу  України.

 

ДЗГтаМД МВС України



Комментировать статью
Автор*:
Текст*:
Доступно для ввода 800 символов
Проверка*:
 

также читайте

по теме

Как нардеп Продивус руководил Ровенщиной и контролировал янтарные прииски

02. 09. 2024 | 09:10 , ТЕМА

Об этом криминальном герое доводилось писать в далеком 2014 году. Со свержением банды Яныка и подельников Саши-Стоматолога, контролировавших нелегальную добычу янтаря в Полесье, этот вид бизнеса остался бесхозным. Для передела собственности немедленно выдвинулся тогдашний БЮТовец Продивус с боевиками. Это была славная битва! А потом про янтарный беспредел возопил свежеиспеченный министр внутренних дел Аваков и добился-таки ввода в Полесье бойцов Нацгвардии. Бойцы завезли помпы, установили их в полковых палатках и начали мыть… Продивус был теневым хозяином Ровенщины. Об этом на записях Мельниченко докладывал Кучме еще министра Кравченко. Сегодняшний его статус неизвестен. Ссылку на нашу статью десятилетней давности приведем в конце текста, а начнем с фабулы недавнего решения суда по событиям того периода.

фототема (архивное фото)

© фото: .

   
новости   |   архив   |   фототема   |   редакция   |   RSS

© 2005 - 2007 «ТЕМА»
Перепечатка материалов в полном и сокращенном виде - только с письменного разрешения.
Для интернет-изданий - без ограничений при обязательном условии: указание имени и адреса нашего ресурса (гиперссылка).

Код нашей кнопки: