ТЕМА

Пенсія, відпустка та дещо ще у новому законі про держслужбу

27 апреля 2012 | 07:17 , Геннадій Гончарук, держслужбовець, для ТЕМИ

Продовжуючи тему, розпочату у попередніх статтях, у черговий раз заглибимось у хитросплетіння правових конструкцій нового закону про державну службу. Норми нового закону щодо пенсійного забезпечення та грошової допомоги державним службовцям у цілому не погіршують їхнє становище, отже не станемо аналізувати цей аспект. Пропоную розібратися із пенсійним віком та відпустками державних службовців.


Для багатьох буде цікавим дізнатись, що згідно із новим законом після досягнення державним службовцем пенсійного віку, він матиме право залишатись на державній службі аж до шістдесятип'ятиріччя. І це без необхідності проходження будь-яких додаткових процедур, що існують сьогодні.

Важливо, що досягнення такого віку стане підставою для звільнення зі служби і для жінок, і для чоловіків. Фактично жінки отримають «бонус» - п’ять років, а чоловіки лише три роки. Цікаво, як ці норми узгоджуються із проголошеною гендерною рівністю, але залишимо це поза межами нашого дослідження.

Загалом унормуванню порядку припинення державної служби новий закон присвячує цілий розділ (V), до якого увійшли дев’ять статей. Саме статтею 37 цього розділу досягнення державним службовцем шістдесятип'ятирічного віку визначено однією із підстав припинення державної служби.

Віднедавна чинний закон також визначає граничний вік перебування на державній службі 65 років. Проте, на противагу йому новий закон встановлює виключення для «обраних» та передбачає, що суб'єктом призначення може бути прийняте рішення про продовження проходження державної служби державним службовцем, який займає посади підгруп I-1, I-2, I-3, I-4, після досягнення ним шістдесятип'ятирічного віку.

Слід звернути увагу, що згідно із новим законом такі «обрані» держслужбовці можуть і надалі залишатись на займаних посадах. Їх не зобов’язані переводити на посаду радника чи консультанта, як це передбачено чинним законом. Також не містить закон жодних норм щодо обмеження термінів, на які можна продовжити проходження державної служби.

Тобто державні службовці, які займають посади підгруп I-1, I-2, I-3,  I-4 за наявності бажання та згоди свого керівництва «служитимуть державі», як кажуть «до гробової дошки». Так недовго повернутись до геронтократії зразку «періоду застою». Саме її недолуге керівництво тоді призвело до розвалу СРСР. Гадаю, такий розвиток подій може стати небезпечним і для нашої держави.

 

 

 

 

Щодо правового регулювання відпусток державних службовців інформуємо, що у цій сфері також пропонуються деякі новації. Так, наприклад, дещо урізаються пільги, пов’язані із додатковими відпустками. Чинний сьогодні закон передбачає, що додаткова оплачувана відпустка надається державним службовцям, які мають стаж роботи в державних органах понад 10 років. Згідно ж із новим законом за кожен рік державної служби по досягненню п'ятирічного стажу державної служби держслужбовцю надається один календарний день додаткової оплачуваної відпустки, але не більш як 15 календарних днів. Тобто право на додаткову відпустку 15 днів виникне лише за наявності 20 років стажу на державній службі.

З одного боку, державні службовці на цілих п'ять років раніше матимуть право на додаткову оплачувану відпустку, однак з іншого - право на максимальну оплачувану відпустку (15 днів) вони отримають на п'ять років пізніше. За чинним законодавством додаткова оплачувана відпустка тривалістю 15 календарних днів надається державному службовцю по досягненню п'ятнадцятирічного стажу державної служби.

Можливо підставою для таких змін були відповідні економічні розрахунки, про які нам, ясна річ, нічого не відомо. Проте, цікаво як відреагує на такі зміни Конституційний суд, адже згідно статті 22 Конституції України при прийнятті нових законів, або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. Чи не будуть зазначені зміни звуженнямобсягу існуючих прав, наприклад, тих осіб, які мають стаж роботи в державних органах понад 16 років і з набуттям чинності нового закону на кілька років втратять право на додаткову оплачувану відпустку у максимальному розмірі 15 днів.

Начебто позитивно виглядає обумовлене новим законом відшкодування непередбачуваних витрат державного службовця у зв'язку з його відкликанням з відпустки. Однак, враховуючи загальний дух закону, виникає підозра, що і ця норма запроваджена перш за все для зручності державних службовців, які займають посади державної служби «елітної» I групи, котрі часто відпочивають у ближньому та далекому зарубіжжі. Адже саме вони беззаперечно скористаються правом на відшкодування непередбачуваних витрат державного службовця у зв'язку з його відкликанням з відпустки. Можливо і тут підставою для нововведень були відповідні економічні розрахунки. Проте, не думаю, що державі вигідно відшкодовувати витрати на придбання путівки та на повернення держслужбовця, припустимо, з островів в індійському океані. Саме тамтешні курорти зараз модні серед певної категорії державних службовців.  

Далі буде


 

 

В ТЕМУ: 

Зарплата держслужбовців зросте в рази. Але радітимуть не всі

Кадри вирішують все!



Комментировать статью
Автор*:
Текст*:
Доступно для ввода 800 символов
Проверка*:
 

также читайте

по теме

фототема (архивное фото)

© фото: .

Юлия Комиссарова

   
новости   |   архив   |   фототема   |   редакция   |   RSS

© 2005 - 2007 «ТЕМА»
Перепечатка материалов в полном и сокращенном виде - только с письменного разрешения.
Для интернет-изданий - без ограничений при обязательном условии: указание имени и адреса нашего ресурса (гиперссылка).

Код нашей кнопки: